4-Xtremes – 59. Bölüm: Kuzey Atlantik'te Karayip Dokunuşu

Dizi: 4-Xtremes – Dünya turu

Beyaz kum ve antik yerler.

Mike ve Andrea, "Single Lane Tracks" (tek şeritli yollar) ve beyaz kumlar üzerinde, büyük sürprizlerle dolu bir adalar grubu olan Orkneys'i keşfediyor.

Kıta Avrupalıları için alışılmadık bir durum: Orkney'de "Single Lane Tracks" adında çok sayıda tek şeritli yol var.

İskoçya'nın kuzeyine ulaştıktan sonra nereye seyahat edilir? Daha da kuzeyde yer alan ve aynı zamanda İskoç olan Orkney Adaları'na! Kısa bir yolculuğun ardından feribot Güney Ronaldsay adasında, adı Aziz Margaret'in Umudu olan bir yuvaya yanaşıyor.

Öte yandan keşfetmek istediğimiz adanın adı: Mainland, yaklaşık 40 defa 26 kilometre uzunluğuyla yaklaşık 70 Orkney adasının en büyüğü. Geçilecek çok sayıda köprü var ve aralarında genellikle "Single Lane Tracks" var. Alışmak biraz zaman alıyor ama sorun değil. Burada çok az trafik var ve geçiş yerleri Axor için yeterince büyük.

Tekerlekli ev heyecanı.

Mainland bizi güneş ışığıyla karşılıyor. Beyaz kumlu plajlar, kristal berraklığında su, bir Karayip hissi uyandırabilir. Ama sadece ayağınızı suya sokana kadar. Ve kafasını sudan çıkaran bir fok bunu açıkça gösteriyor: Burası Kuzey Atlantik! Sahilde kamp yaparken sık sık yerel halkla sohbet ediyoruz. Axor'a bakarak "Bu da ne?" diye soruyorlar. "Tekerlekli evimiz" diye cevap veriyor ve heyecan duyuyoruz.

Yaz aylarında burada martılar görülebilir. Rengârenk kuşlar çoktan güneye gitmiş olsa da, biz yine de dürbünlerle kayalıklar boyunca yürüyor ve çok sayıda tüylü kuş keşfediyoruz. Ve binlerce yıl boyunca sert hava koşulları ve denizin karaya çarpmasıyla oyulmuş muhteşem kaya oluşumları görüyoruz.

Kayalıklar ve tüylü kuşlar, antik yerler ve gemi enkazları - Orkney Adaları izlenimleri.

Kristal berraklığında suda paslı gövdeler.

Orkney adaları Avrupa'da antik yerlerin en yoğun olduğu yerlerden biri. 5.000 yıllık Neolitik köyler ve metrelerce yükseklikteki taşlardan oluşan çemberler bizi hayrete düşürüyor. Tıpkı kıyılardaki dünya savaşı enkazları gibi. Birkaçını kayıkla keşfediyoruz.

Son olarak, sarı ve kırmızı kumtaşından yapılmış 850 yıllık St Magnus Katedrali ile Kirkwall idari merkezini keşfediyoruz. İçeride duvarlar mezar taşlarıyla kaplı. Üzerinde görülenler: Kafatasları, çapraz kemikler, kürek kemikleri - ürkütücü derecede güzel! Vapurumuzun cadılar bayramında kalkması çok uygun. Nereye mi? Sadece şu kadarını söyleyelim: Daha da kuzeye gidiyoruz.

Adanın başkentinde gezi - Kirkwall sakinleri özellikle bakımlı ürkütücülüğüyle büyüleyen asırlık Aziz Magnus Katedrali ile gurur duyuyor.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.