4-Xtremes – 55. Bölüm: Dağlarda rahat bir nefes ve hayvanlarla buluşma

Dizi: 4-Xtremes – The World Tour

Dağların üstünde bir inci.

Andorra ile Kammermann ailesi yaz/sonbahar turlarında yedi yeni ülkenin ilkini geziyor. Yol boyunca görkemli manzaralar, uyanık tasarruf severler ve sallanan bir Axor ile karşılaşıyorlar.

Son olarak Kuzey İspanya'nın muazzam sıcaklığından çok çektikten sonra, şimdi Andorra'da Pirenelerin bizi karşıladığı 20 derecenin tadını çıkarıyoruz. Prenslik, yaz/sonbahar gezimizde ziyaret edeceğimiz yedi yeni ülkeden ilki. 468 kilometre karelik yüz ölçümüyle Avrupa'nın altı cüce ülkesinin ilk sırasında yer alıyor.

Avrupa'nın en yüksek başkenti.

Andorra aynı zamanda vergisiz alışveriş imkanıyla da biliniyor. Her yıl sekiz milyon ziyaretçinin büyük bir kısmını İspanya ve Fransa'dan gelen ve günlük ihtiyaçlarını çok daha uygun fiyatlarla karşılayan günlük turistler oluşturuyor. 1.023 metre ile Avrupa'nın en yüksek başkenti olan Andorra la Vella'dan geçiyoruz. Havanın tazeliği, özellikle şimdi aniden çevreyi keşfetmek isteyen Aimée'ye yeni bir yaşam enerjisi veriyor. İlk günleri Port de Cabús'te geçiriyoruz. 2.302 metrelik geçiş İspanya sınırını işaret ediyor - yani pratik olarak sınır hattında kamp yapıyoruz. Andorra tarafında yol çok iyi, İspanya tarafında ise sadece dar bir çakıl yol devam ediyor.

1.023 metre ile Andorra le Vella Avrupa'nın en yüksek başkenti.
Port de Cabús geçiş yolunun Andorra tarafı, İspanya'daki yolun aksine iyi bir yol.
Şimdi uzaktalar: Dağın yamaçlarında otlayan atlar.
Hayvanlar merakla yaklaşıyor...
... ve nihayetinde Axor ile samimi bir ilişki kuruyor.

Meraklı misafirler.

Bizim İsviçre'deki inekler gibi çan takan güçlü yapılı atlar, yamaçlarda serbestçe hareket ediyor. Şimdi merakla doğrudan bize ve Axor'a bakıyorlar, ilgilerini çekmişe benziyoruz. İlk olarak bir tay keyifle Axor'un basamaklarına sürtünüyor ve daha sonra yetişkin hayvanlar aynı şeyi arka taşıyıcıda deniyor ve bu da Axor'un hafifçe sallanmasına neden oluyor. Hayvanları ne kadar güzel bulsak da rahatsız edici olduklarını kanıtlıyorlar ve bizim zevkimize göre biraz fazla yaklaşıyorlar.

Axor tırmanma modunda.

Ancak yerimiz kısa yürüyüşler için iyi bir başlangıç noktası ve buradan farklı vadiler hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Port de Cabús'tan sonra, yalnızca çakıllı bir yoldan erişilebilen bir sonraki geçişi hedefliyoruz. Keskin kenarlı taşlar nedeniyle lastik basıncını altı bardan dört bara indiriyoruz. Mike arazi vitesini devreye sokuyor ve Axor yokuşu yavaş ve kontrollü bir şekilde tırmanıyor.

Axor lastiklerindeki dört barlık hava basıncı ile geçişe doğru kıvrılıyor.
Rota, çeşitli vadilerin nefes kesen manzaralarıyla kaplı.

İki bin beş yüz metrede rüya gibi bir manzara.

Zirvesi 2.640 metre olan Pic Maià'ya ulaşıyoruz. Fransa'ya ait olan aşağıdaki vadinin manzarası nedeniyle, neredeyse uçurumun kenarına park ediyoruz. İnanılmaz derecede sessiz ve panoramanın nefes kesici güzellikte olduğu dağlarda son akşamın tadını çıkarıyoruz. Yarın sınırı geçmeden dizel depolarımızı tekrar dolduruyoruz.

Buradaki yakıt fiyatı Fransa'da olduğundan biraz daha ucuz ama normalin iki katı. Bir önceki raporda yedi yeni ülkeye gideceğimizi duyurmuştuk. Andorra birincisi oldu, Fransa ikincisi olacak. Yazın geri kalanını ve sonbaharı nerede geçirmeyi planladığımızı hatırlıyor musunuz?

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.