4-Xtremes – 58. Bölüm: Tuhaflıklar diyarına hoş geldiniz!

Dizi: 4-Xtremes – Dünya turu

Nessie'yi ziyaret.

Engebeli araziler, kendine özgü spor disiplinleri ve efsanevi Loch Ness: Kammermann'lar İskoçya'da her türlü tipik şeyi yaşıyorlar ama aynı zamanda beklenmedik derecede mükemmel yüzme koşullarına da şaşırıyorlar.

İnce kumlu bir plaj ve masmavi bir deniz üzerinde parlak güneş ışığı. Nerede olduğumuzu sanıyorsunuz? Aklınıza bile gelmez! Çünkü plaj tatili deyince bizim de aklımıza asla İskoçya gelmezdi. Ama Edinburgh'a giderken adanın bize sunduğu şey tam da bu. Hava 20 derece ve gökyüzünde sadece birkaç bulut varken kanoya biniyor ve yazın getirdiği bu güzelliğin tadını çıkarıyoruz.

Edinburgh'a geldikten sonra park yeri arayışına giriyoruz. Özellikle büyük şehirlerde birkaç saatliğine keşfe çıktığımızda çok dikkatli olduğumuzu biliyorsunuz. Ancak nadiren bu seferkinden daha güvenli bir park yerimiz oldu, emniyet müdürlüğünün hemen önündeyiz.

Tatil böyle geçiyor: Gün, kano turunun ardından…
… deniz kenarında muhteşem bir manzarayla sona eriyor.

Vahşi nehirler, taze ahududular ve dilek ağaçları.

Kaleye doğru giderken şehir parkında yürüyor ve dünyanın en eski çiçek saatinin nasıl büyük bir özenle korunduğuna hayret ediyoruz. Kaleye yaklaştıkça daha fazla insanla karşılaşıyoruz. İki etkinlik ziyaretçileri buraya çekiyor: Ağırlıklı olarak tiyatro ve komedi performanslarının sergilendiği Fringe Festivali ve İskoçya'nın en büyük müzik festivali olan Royal Edinburgh Military Tattoo. Ağırlıklı olarak askeri bölümün yanı sıra, birkaç yıldır sivil dans ve şarkılara da giderek daha fazla yer veriliyor. Biletler ne yazık ki tükenmiş ancak çeşitli grupların yürüyüşüne tanık olabiliriz. Edinburgh Kalesi arka planda, tek kelimeyle muhteşem!

Büyük şehirden sonra, önce birkaç günlüğüne "Hermitage" ormanına dalıyoruz. Vahşi nehirleri, taze ahududuları ve dilek ağaçlarıyla peri masallarından fırlamış gibi bir manzara. Yoğun yeşilliklerle çevrili bu alan, önceki günlerin kalabalığıyla hoş bir tezat oluşturuyor.

Edinburgh, tarihi şehir merkezi ve kale manzarası, …
… tarihi anıtsal binaları …
... ve dünyanın en eski çiçek saatiyle etkileyici.
Royal Edinburgh Military Tattoo Festivali'nde yüksek sesli performans.
Kammermann'lar Hermitage ormanında şehirden sonra sessizliğin tadını çıkarıyor …
... ve yabani ahududu buluyorlar.

Bundan daha fazla İskoç olamaz: Highland Games.

Kuzeye doğru gittikçe yollar daralıyor. Genellikle tek şeritli ve ara sıra cepler var. Açıkçası, burada güçlü haklıdır kanunu geçerli: Axor'umuza hemen yol veriliyor. Cairngorms Ulusal Parkı'nın ortasında, çelik mavisi göllerin üzerindeki dik kayalık yamaçlara sahip bu çorak, sade manzaradan daha iyi bir fon olamaz, küçük bir köyde Highland Games'e denk geliyoruz. Bando gruplarından, gaydalı ve davullu gruplar, çekiç atma, ağırlık atma, ağaç gövdesi fırlatma ve yayla dansına kadar tüm İskoç kültürünü deneyimliyoruz. Bugün buna uygun olarak ülkeye özgü hava durumu da kendini gösteriyor: Güneş ışığını kara bulutlar ve sağanak yağış takip ediyor. Tepelerden Axor'a geri dönerken yayla sığırlarının, geyiklerin ve koyunların yanından geçiyoruz ve en geç bir gün içinde İskoçya'da görülmesi gereken yerlerin neredeyse tamamını görmüş oluyoruz.

Cairngorm'un milli parkında seyahat.
Highland Oyunları gayda çalma, …
… ağırlık atma, …
… uyumlu ekose giysiler içinde Highland dansı …
... ve ağaç gövdesi fırlatma gibi disiplinlerle etkileyici.
Bir geyik sürüsü …
… ve yayla sığırları ülkenin tipik harikalar tablosunu tamamlıyor.

Loch Ness'e giden dolambaçlı yol.

Yaylalar boyunca Eski Yol A 939 üzerinde yolumuza devam ediyoruz ve her köşeden sonra hayrete düşüyoruz. Uçsuz bucaksız düzlüklerde, fundalar güneşte mor renkte parlıyor ve tepeleri süslüyor. Bu manzaraya doyamıyoruz. Son olarak, 1749 gibi eski bir tarihte inşa edilen ve bu görkemli yaşı nedeniyle yalnızca 18 tona kadar olan araçlara izin verilen Gairnshiel Köprüsü'ne ulaşıyoruz. Neyse ki Axor on iki ton ağırlığında ve biz bu sınırlamadan etkilenmiyoruz ve kelimenin tam anlamıyla dünyayı umursamadan yolculuğumuza devam edebiliyoruz.

Nihayet vakit geldi ve kuzeye, İskoçya'nın nihai varış noktasına doğru yola çıkıyoruz: Loch Ness. Buranın bir turist tuzağı olduğunu çok iyi bildiğimiz halde yine de geçip gidemiyoruz. Burayı kuşatan hikayeler çok efsanevi. Elbette göl canavarını görmüyoruz, ancak Nessie'nin hikayesini ve ilgili araştırmaları anlatan eğlenceli ve eğitici müzeyi ziyaret ediyoruz. Ancak bize göre Loch Ness efsanesinin gerçek bir olaydan ziyade başarılı bir pazarlamadan kaynaklandığına dair kanıtlar güçleniyor. Yine de göl görülmeye değer.

Sanki gökkuşağı onlar için özel olarak sipariş edilmiş gibi, …
… Kammermann ailesi mükemmel bir manzara eşliğinde yaylalardan geçiyor.
1749'da inşa edilmiş Gairnshiel Köprüsü 18 tonla sınırlı, Axor için sorun değil.
Ne yazık ki Kammermann ailesi Nessie ile sadece fotoğraflarda karşılaştı.
Loch Ness yine de görülmeye değerdi.
Kammermann ailesi veda ederken, John O'Groats sahili dramatik bir gökyüzüyle kendini gösteriyor.
Çok sayıda potansiyel varış noktası var, Kammermann ailesi için bir sonraki varış noktası çok uzakta değil.

Dünyanın en kısa yolu.

Bir sonraki durağımız, Aralık 2000'de "İl" ilan edilen ve şu anda Birleşik Krallık'ın en kuzeyinde yer alan Inverness. Burada depolarımızı bir kez daha dolduruyoruz ve Fransa'da kaldığımızdan beri ilk kez dizel alıyoruz. Nüfus yoğunluğu kuzeye doğru önemli ölçüde azalıyor ve buna bağlı olarak daha az tedarik seçeneği bulunuyor. Burası aynı zamanda İskoçya'nın tüm kuzey sahilini 830 kilometre boyunca kat eden ünlü North Coast 500'ün de başlangıcı. Küçük, şirin bir limanda güçlü rüzgara rağmen sakin bir gece geçiriyoruz.

İskoç anakarasından ayrılmadan önce, dünyanın en kısa yolunda gerçekten çok kısa bir mola veriyoruz. 2,06 metre ile Axor'umuzun genişliğinden daha kısa. Aslında, bu şekilde Guinness Rekorlar Kitabı'na girmeyi başaran kendi ismine sahip bir kavşak gibi.

Birkaç kilometre daha ilerledikten sonra nihayet John O'Groats'a, genellikle ana Britanya adasının en kuzey noktası olarak anılan küçük bir kasabaya ulaşıyoruz. Bir kez daha çok şey gördük; bazıları beklenen, bazıları şaşırtıcı. Hiç sıkıcı değil. Bakalım bu küçük adalar bize neler sunacak.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.