4-Xtremes, 56. Bölüm: Ada ve soldan akan trafik için hazırız

Seri: 4-Xtremes – The World Tour

Kol kanalından.

Kammermann'ın en yeni etabı Pyrenäen'den İrlanda denizine kadar uzanıyor. Mike ve Andrea, renkli bir şehir hayatı ve dokunulacak bir malikane deneyimi yaşarlar ve sonunda korkunç bir kayıpla yüzleşmek zorunda kalırlar.

Tarihi yarış pisti: Le Mans'e kısa bir kaçış, Andrea ve Mike için zorunluydu.

Salgının neden olduğu kısıtlamadan vize reddine kadar birçok atasözü turlarımız sırasında önümüze çıktı. Pirene Eyaleti'nden Andorra'ya yolculuğunuzdan önce bizi frenleyen sarı renkli bir etikettir. Bu numara, 2021 yılından beri Fransa'da 3,5 tonun üzerindeki tüm araçlarda kullanılmak zorundadır. Trafik katılımcılarının kör nokta nedeniyle oluşabilecek tehlikelere dikkatini çekmek için bu iyidir.

Sorun sadece: Bize etiketi satan kimseyi bulamayız. Andorra'da, sınır ötesi geçişte ya da Fransa'da değil, yakıt istasyonlarını indirdiğimiz yerde değil. Hiç şaşırmamak gerek: Pazar günüdür ve birçok mağaza kapalıdır. Köy köy dolaşıyoruz - sonunda bize tezgahın üzerinden iyi bir parça verdikleri bir dükkan bulana kadar.

Kleber iyi, her şey yolunda - Fransa'dan geçiyor.

Fransa'ya hızlı ileri - ama Le Mans bir zorunluluktur!

Romanya'nın sunduğu birçok şey var. Yine de bu kez yalnızca birkaç gün boyunca Grande Nation'da geçirmeyi ve bu sırada sadece Kuzeye doğru kayarak ilerlemeyi planlıyoruz. Yan yollarda iddialı günlük rotaları tamamlıyoruz ve akşamları her zaman mobil evler için bir dinlenme alanı olan Aire Camping Car'a gidiyoruz.

Ara sıra, en azından biraz Fransız köy havası almak için bisikletle bir tur atıyoruz. Bir diğer durağımız daha var: Le Mans'de. Axor ile tarihi yarış pistinde tur atamıyoruz. Yine de ziyarete değer - Mike'nin yüzündeki gülümseme her şeyi anlatıyor.

Feribotla manşet kanalı üzerinden...
...ve Avebury'nin megalith taşlarına iniş yapan ilk isim.
Avebury Manor'da "Zamanda yolculuk" ve Kostüm Testi.
Birmingham, Venedik'ten daha fazla kanal kilometresi ve çılgın inşaat stili karışımıyla öne çıkıyor.

Büyük Britanya'ya hoş geldiniz!

Yaklaşık 270 kilometre kuzeyden devam ediyoruz - sadece sarı etiketi koyduktan dört gün sonra - Dieppe'de feribota biniyoruz. Kol kanalında dört saat sonra şu anlama gelir: Büyük Britanya'ya hoş geldiniz! Gümrük memurları mesleğimize kısa bir bakış atıyor ve küçük bir şehir olan Newhaven'de ilk kavşakta duruyoruz. Elbette sokakların sol tarafında.

Artık bilinçli olarak sürmek, döner kavşakları saat yönünde almak ve dönüş yaparken şeridi değiştirmek gerekiyor. Ayrıca, yolcu olarak Andrea'nın trafiği aktif olarak takip etmesi gerekiyor. Örneğin sağa doğru Mike için kötü görüşe sahip kavşaklarda veya sollamada. Ama sonuçta hepsi bu kadar: Alışmak için.

Galler'de, Kammermann'lar etkileyici parkıyla Orta Çağ'dan kalma ...
... Powis Kalesi'ne giden büyülü patikalarda ilerlerler.
Soldan akan trafikte, özellikle bilinçli sürüş günün sırasıydı.

Avebury Manor'da yüzyıllar boyunca.

Şehirlerarası yollarda kalabilmekte ve İngiltere'nin güneyindeki ilk Avebury'yi ziyaret ediyoruz. Orada bulunan Megalith taş dairesi, Stonehenge kadar tanınmıyor ancak çok etkileyici değil. Başlangıçta burada 150'den fazla taş bulunuyordu, şu anda da 36 taş bulunuyor. En küçükler iki metre yüksekliğindedir, en büyükleri yaklaşık 5,5 metre, en ağırları ise 40 ton ağırlığındadır. Uzun bir süre önce insanların bu canavarları, nasıl hareket ettirdiğini hayal bile edemiyorum.

Ayrıca Avebury'de 16. yüzyıldan kalma bir erkek evi var - İngilizce: manor. BBC, mülkü 2011 yılında bir televizyon programı için çekim yeri olarak kullandı ve çeşitli dönemlerin tarzında yeniden inşa edip dekore ettirdi. Bir odadan diğerine giderseniz, 16. yüzyıldan 20. yüzyıla yürüyüşe çıkarsınız. Elbiseleri bir bonus olarak kullanın, hatta denemeye başlayın.

Genç, daha genç Birmingham!

Birmingham'a devam edin! Bu şehir "temiz hava bölgesi"dir.  Axor'umuz emisyon standardını karşılıyor, ancak bu standardı önceden resmi makamlara kaydettirmek zorundaydık. Bu yüzden şehir merkezine doğru ilerliyoruz ve Birmingham'ın ne kadar renkli olduğuna şaşırıyoruz. Yabani mimari, çok sayıda kültürün bir araya gelmesi ve bolca "Yungster". Nüfusun yaklaşık yüzde 40'ı 25 yaşın altında olan Birmingham, Avrupa'nın en genç şehridir. Benzer şekilde 160 kilometre uzunluğundaki kanal sistemi de neredeyse Venedik'in neredeyse dört katı.

Buradan Galler çok uzak değil - yolların daha fazla genişlemediği yer. Mikes tarafındaki yan ayna genellikle, çok sayıda küçük trafik yollarını yıkan çitlerden yalnızca santimetre uzaktadır ve karşıdan gelen trafiği çok yakınız. Welshpool'da, barok bahçeleri olan orta çağ kuzenine bakıyoruz. Bunda da çitlerin eksik olması söz konusu değildir. Yüzyıllarca eski, bazıları bir ev kadar yüksek ve birkaç metre genişliğinde.

Sadık yoldaş - 14 yıl ve birlikte sayısız maceradan sonra, Kammermann'lar köpekleri Aimée'ye veda etmek zorunda kaldılar.

İrlanda Denizi'ndeki duyguların değişim banyosu.

İrlanda Denizi'ndeki Fairbourne'da buharla çalışan bir demiryoluna hayran kalıyoruz. Kendimizi sürüklenmeye ve diğer her türlü kıyı köyünü ziyaret etmeye bırakıyoruz. Sahilde rüzgarlık ve saç bandıyla yürüyüş yaparken, mayo içinde denize girmeye cesaret eden insanlarla karşılaştığımızda gülmemiz gerekiyor. Yaz ortası, burada Orta Avrupa'dakinden çok daha düşük sıcaklıklarda başlıyor gibi görünüyor.

Ve artık gülümsememize hiç gerek yok: Köpeğimiz Aimée, soğuk sahilden ve arkasındaki yeşil çayırdan çok memnun ve her gün birçok kez yürümek istiyor. Birkaç gün sonra her şey değişir ve biz de ondan ayrılmalıyız. 14 yılı aşkın bir süre boyunca onunla birlikte vakit geçirdik ve birlikte sayısız macera yaşadık. Gelecek tüm maceralarda onları kalbimizde taşıyacağız. Tamamen bunaldık, bir sonraki en iyi kamp alanına dönüyoruz, burada tekrar yolumuzu bulmak için birkaç gün ara vereceğiz.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.