Karaoke la lacul de acumulare și furtună pe mare pentru cuplul aventurier din Elveția – Partea 3

Dotare standard: 4-Xtremes

O senzație de călătorie pe pietriș.

Cu camionul lor Axor pentru expediții, Andrea și Mike Kammermann au plecat în marele tur: din Elveția până în Extremul Orient al Rusiei și înapoi. Prima etapă prin Europa de Sud-Est a fost absolvită cu succes de cei doi aventurieri. Ce au experimentat acolo ne relatează în partea a treia a serialului nostru.

Priveliști de neuitat: Mănăstirile aparținând patrimoniului cultural mondial UNESCO de la Metéora i-au impresionat pe cei doi aventurieri la fel de mult ca și peisajele sălbatice din Croația și Albania.

Este ora 19:30 și stăm în cabina noastră la 30 de grade. Cerul este senin sticlă. N-au mai fost precipitații de câteva zile, iar indicatorul de umiditate a aerului este pe ,,scăzut” - un aperitiv frumos pentru călătoria prin deșert. Ne aflăm în Ankara (Turcia) și am parcat camionul nostru Axor în fața unui hotel. În afara orașului am găsit locuri de înnoptat mult mai frumoase decât acesta. Dar sigur că nu este neobișnuit să fii mai atent la siguranță în orașe. În afară de asta, aici avem și conexiune WiFi.

Până aici am parcurs circa 3.600 kilometri. Din Elveția am străbătut Italia, Slovenia și Croația. Apoi au urmat - după o porțiune scurtă prin Bosnia - Muntenegru, Albania, Grecia și Turcia. Camionul Axor și tehnologia din cabină funcționează exact așa cum ar trebui. Până aici nu a trebuit să schimbăm decât un beculeț de far. Dar acesta avea deja zece ani în spate. În Slovenia am mai făcut o dată plinul și abia în Turcia a trebuit să realimentăm. Iar rezervorul de combustibil AdBlue este încă pe jumătate plin.

Tot mai departe, chiar dacă uneori merge mai încet - cuplul Kammermann a parcurs zilnic între 100 și 500 de kilometri.

Distanțe zilnice între 100 și 500 kilometri.

Distanțele zilnice variază între 100 și 500 de kilometri. Între altele depinde dacă putem trece liber peste graniță sau suntem obligați să așteptăm. Sau dacă merită să căutăm un bancomat sau să ne refacem rezerva de apă. Și desigur depinde și de ceea ce ne oferă drumul!

Primul aspect aparte a fost Croația: coaste austere, câmpii mănoase, munți sălbatici cu lacuri și orașe istorice - am întâlnit din toate. Chiar și o întâlnire extraordinară cu localnicii: Am găsit un locșor drăguț lângă un lac de acumulare, când au oprit lângă noi două mașini cu 5 oameni. Ne-au întrebat dacă pot să facă un grătar lângă noi. Până la urmă au sosit cam o duzină de mașini acolo și s-a făcut o petrecere uriașă cu cârnați, bere și karaoke - cu conexiunea noastră de 230 V ca alimentator pentru boxe. Ne-am înțeles - ca aproape peste tot - cu mâinile și picioarele. La sfârșit am fost invitați să trecem pe acolo pe drumul de întoarcere pentru a continua petrecerea.

O senzație adevărată de călătorie a apărut în Albania. Am vizitat ruine, am campat pe plaje bătute de vânt și am detectat izvoare calde izolate. Zonele rurale au fost cel mai mult pe gustul nostru: sate prin care rareori se rătăcește vreun turist, străzi înguste, munți golași peste dealuri verzi, ghiveci de miel pentru întărire. Totul aproape neatins de civilizație. Și am avut nenumărate ocazii să le admirăm pe toate: pentru că străzile au devenit tot mai înguste și mai denivelate și chiar și drumurile principale erau din pietriș, media noastră de traversare a Albaniei a fost de doar 44 km/oră.

Castele impresionante pe stânci de gresie.

În Grecia străzile au fost din nou mai ușor de străbătut. Ne-au impresionat în mod deosebit mănăstirile așezate pe stâncile înalte de gresie de la Metéora. Un loc minunat, pe care nu-l putem asemui cu nimic. Am înnoptat la un loc de belvedere și astfel am putut vizita dimineața următoare una dintre mănăstiri printre primii. Liniștea și mirosurile au fost unice.

În timpul unei nopți pe plajă în Grecia am observat cum se pregătește o furtună teribilă pe mare. Ne-am trezit din cauza nenumăratelor fulgere. Arată precum efectele luminoase ale unui stroboscop.

La Istanbul am avut locul de parcare perfect: într-un parc pe malul mării, la depărtare de doar 10 minute de mers pe jos de Hagia Sofia. În astfel de locuri suntem în general destul de limitați din cauza câinelui nostru. Normal că n-o putem lua pe Aimèe cu noi într-o moschee sau muzeu, dar nici nu putem s-o lăsăm singură prea mult timp. Totuși mulțumită acestei locații am putut vizita orașul 2-3 ore, apoi să ne întoarcem repede la Aimèe iar mai târziu să facem următoarea rundă de explorare. Bineînțeles că a fost o mare bucurie să trecem podul peste Bosfor, care leagă Europa de Asia.

Camping pe plajă.

La Marea Neagră am înnoptat în câteva golfuri pitorești. Iar în special la sfârșit de săptămână n-am fost niciodată singuri: Turcii campează cu mare plăcere pe orice petic liber de nisip, cu pui la grătar și mult ceai negru. Ne bucurăm mult că Turcia se află și pe traseul nostru de întoarcere acasă. Această țară are enorm de multe de oferit, atât din punct de vedere cultural, cât și al peisajelor.

În plus, multe șosele din Turcia sunt mai moderne și într-o stare mai bună decât în Elveția. Practic toate camioanele Mercedes-Benz cu care ne petrecem sunt modele Axor. Ceea ce nu este de mirare - până la urmă modelul Axor se produce de mult timp aici, în orașul Aksaray.

Mâini colorate pe grila radiatorului.

În Croația - unde șoselele sunt de asemenea extraordinare - i-am oferit camionului nostru un mic facelift: Am lipit multe dintre abțibildurile cu mâini colorate, care erau lipite pe cabină, pe grila radiatorului. Acum vehiculul nu mai arată așa milităros!

Care este ideea cu mâinile? Înainte de călătorie am strâns donații în cooperare cu Crucea Roșie elvețiană (SRK). Acestea vor fi folosite pentru a lupta în Africa și Asia pentru limitarea bolilor de ochi. Și pentru fiecare donație de cel puțin 50 de franci elvețieni, donatorul a avut voie să lipească o mână pe vehiculul nostru.

Grila radiatorului colorată, motorină în rezervor și un chef neîntrerupt de aventură - într-un cuvânt suntem dotați cu tot ce ne trebuie pentru prima dintre cele patru locații extreme: deșertul Dasht e-Lut din Iran. În linii mari am planificat să ajungem acolo în prima săptămână din august. Și totul indică faptul că atunci vor fi cele 70 de grade Celsius la nivelul solului, pentru care ne-am pregătit.

Partea a patra din serialul RoadStars apare pe 27 august. Rămâneți alături!

Fotografii: 4-Xtremes

4-Xtremes – turul la superlativ.

4-Xtremes: o pereche din Elveția pleacă la un tur la superlativ

Partea a 1-a: Andrea și Mike Kammermann întreprind în automobilul lor de expediție un tur la superlativ

Partea a 2-a: Andrea și Mike își prezintă autovehiculul de expediție realizat pe baza unui camion Axor

Partea a 3-a: Karaoke la lacul de acumulare și furtună pe mare pentru cuplul aventurier din Elveția

Partea a 4-a: A fost torid! Cei doi aventurieri din Elveția pe drum în Iran

Partea a 5-a: Considerați spioni și aterizați pe Lună! Noutăți de la perechea de aventurieri elvețieni

Partea a 6-a: Focuri de armă în întuneric și o idilă în orașul bântuit – noile aventuri ale cuplului elvețian de aventurieri

Partea a 7-a: Cu consecvență în afara șoselelor – cuplul de aventurieri elvețieni „cucerește“ Asia Centrală

Partea a 8-a: Înghețul își cere tributul – pană de combustibil și ajutoare pentru aventurierii elvețieni

Partea a 9-a: Familia Kammermann înaintează spre polul frigului în ciuda tuturor obstacolelor

Partea a 10-a: Gheață lucioasă și o părticică de patrie în mijlocul Siberiei pentru aventurierii elvețieni

Partea a 11-a: Echipa 4-Xtremes are parte de aprigi păzitori ai legii și de relaxare la Marea Neagră

Partea a 12-a: O lovitură neplăcută și vizitarea plină de aventuri a unor obiective turistice din Bulgaria pentru familia Kammermann

Partea a 13-a: Andrea și Mike finalizează circuitul lor extrem. Și deja sunt pe șosea