4-Xtremes – 40ο Μέρος: Χρυσωρυχεία και νυχτερινός παγετός για τους Kammermann

Σειρά: 4-Xtremes – The World Tour

Μεταβολή του καιρού.

Στο γύρισμα του χρόνου, η Andrea και ο Mike βιώνουν κάθε είδους απροσδόκητα πράγματα στην Ισπανία: καθεδρικούς ναούς στον παγωμένο Ατλαντικό, κειμήλια των αρχαίων Ρωμαίων – και ξαφνικό παγετό.

Πέρα από τον ορίζοντα, το ταξίδι συνεχίζεται. Οι ταξιδιωτικοί προορισμοί των Kammermann θα αποκρυσταλλωθούν σταδιακά το 2022.

Πάμε για τον επόμενο γύρο του «4-Xtremes – The World Tour»! Ελπίζουμε να ξεκινήσατε το έτος 2022 με υγεία και ασφάλεια – είτε στο σπίτι σας είτε στο τιμόνι. Ανυπομονούμε να είμαστε οι ταξιδωτικοί ανταποκριτές σας και για τους επόμενους δώδεκα μήνες. Το πού θα καταλήξουμε θα εξαρτάται πιθανώς από την κατάσταση του κορωνοϊού για αρκετό καιρό ακόμη.

Σήμερα, ωστόσο, σας ενημερώνουμε από την καρδιά της Ισπανίας: από μια τεχνητή λίμνη όχι μακριά από τη Μαδρίτη. Ήρθαμε εδώ από τα βορειοδυτικά της χώρας. Κατά τη διαδρομή διαπιστώσαμε πώς η ακτή εκεί αλλάζει εντελώς την όψη της μέσα σε λίγα χιλιόμετρα – με «σημείο καμπής» το Cabo Touriñán, απ' όπου σας στείλαμε τις πρωτοχρονιάτικες ευχές μας. Ενώ η ακτογραμμή είναι τραχιά και άγρια «προς τα πάνω», δηλαδή προς τη Γαλλία, ξαφνικά γίνεται επίπεδη και εύκολα προσβάσιμη «προς τα κάτω», προς την Πορτογαλία.

Καθοδόν σε παγωμένο νερό.

Ο πρώτος προορισμός αυτού του σκέλους βρίσκεται στην επάνω πλευρά: την παραλία «As Catedrais» – οι καθεδρικοί ναοί. Η παραλία πήρε το όνομά της από τις καμάρες των βράχων, που σχηματίστηκαν από το νερό και τον άνεμο. Ρυθμίσαμε το ξυπνητήρι για να μπορέσουμε να κατέβουμε τα σκαλιά προς την παραλία νωρίς το πρωί με την άμπωτη. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι όλες οι παλίρροιες ίδιες - και αυτή τη μέρα το νερό δεν έπεσε αρκετά χαμηλά για να ανοίξει το δρόμο προς τους καθεδρικούς ναούς. Έτσι σηκώσαμε τα μπατζάκια μας και τολμήσαμε να μπούμε στα κρύα νερά του Ατλαντικού. Αλλά κάποτε η πλάκα σταμάτησε και γυρίσαμε πίσω. Παρόλα αυτά, προλάβαμε να βγάλουμε μερικές φωτογραφίες.

Αχυρώνες από γρανίτη, μυδοκαλλιεργητές στη δουλειά τους και κρυμμένα μονοπάτια - ένα ταξίδι εξερεύνησης στα βορειοδυτικά της Ισπανίας.

Αρχικά, θέλαμε να μείνουμε κοντά στην ακτή, αλλά μια καταιγίδα μας ανάγκασε να μείνουμε στην ενδοχώρα για λίγες μέρες. Το οποίο αποδείχθηκε σπουδαία εξέλιξη. Αφήσαμε τη μηχανή του Axor να βουίζει σε ορεινούς δρόμους, εν μέρει κατάφυτους με ψηλές φτέρες. Και περάσαμε μέσα από χωριά για να θαυμάσουμε τα Hórreos: αχυρώνες καλαμποκιού που είναι χτισμένοι από γρανίτη εδώ στη Γαλικία για να αντέχουν στο υγρό κλίμα.

Ολομόναχοι στην παραλία.

Μόλις φτάσαμε στο χαμηλότερο, επίπεδο τμήμα της ακτής, ο καιρός έγινε ήπιος. Και πράγματι, πρόκειται για μια από τις πιο όμορφες ακτές που έχουμε δει ποτέ. Το καλοκαίρι πρέπει να γίνεται χαμός εδώ. Αλλά τώρα, στην αλλαγή του χρόνου, κατασκηνώσαμε ολομόναχοι - στη Γερμανία θα έλεγε κανείς μάλλον «μόνοι, σαν καλαμιές στον κάμπο» - πίσω από την παραλία.

Η τελευταία στάση στην ακτή ήταν η Illa de Arousa. Συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα με μια γέφυρα μήκους σχεδόν δύο χιλιομέτρων. Πολλοί κάτοικοι του νησιού ζουν από τη μυδοκαλλιέργεια. Μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το θέαμα το πρωί, όταν οι βάρκες βρίσκονται στο νερό στα ανοιχτά της ακτής και οι ψαράδες σκάβουν για μύδια. Ένα μεγάλο μέρος του νησιού έχει χαρακτηριστεί προστατευόμενος βιότοπος. Γι' αυτό λοιπόν αφήσαμε το Axor και την εξερευνήσαμε με ποδήλατο.

Στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, οι Κάμερμαν γνώρισαν το καθολικό μεγαλείο...
... και παρόλα αυτά επέλεξαν ένα μέρος για να περάσουν τη νύχτα τους ψηλά πάνω από την πόλη.
Αρχαίο χρυσωρυχείο στο πολιτιστικό τοπίο της Las Médulas στην επαρχία Léon.

Το μέρος είναι κατάλληλο!

Η πρώτη πόλη που επισκεφθήκαμε για αρκετό καιρό ήταν το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα. Είναι ίσως γνωστή σε πολλούς ως ο προορισμός του Δρόμου του Αγίου Ιακώβου και αξίζει να επισκεφθείτε την παλιά πόλη, η οποία αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Παρόλα αυτά, αποφασίσαμε να κατασκηνώσουμε έξω από την πόλη. Συνήθως, προσπαθούμε να βρούμε ένα μέρος για να περάσουμε τη νύχτα μια ώρα πριν νυχτώσει. Τότε ξέρουμε πώς είναι η κατάσταση γύρω μας και μπορούμε να ψάξουμε για κάτι άλλο, αν χρειαστεί. Αυτή τη φορά φτάσαμε στο ηλιοβασίλεμα σε ένα μικρό βουνό, και γρήγορα καταλάβαμε ότι το μέρος είναι κατάλληλο! Η απότομη ανηφόρα περιοριζόταν στους 12 τόνους, αλλά για το Axor αυτό ίσα που έφτασε.

Το επόμενο πρωί η απόφασή μας αποδείχθηκε ολόσωστη - με την ανατολή του ήλιου πάνω από την ομιχλώδη θάλασσα, με τα φλιτζάνια του καφέ στο χέρι. Ενδυναμωμένοι έτσι, διασχίσαμε τα βουνά για να φτάσουμε σε ένα εξαιρετικό τοπίο: το Las Médulas στην επαρχία Léon. Και αυτό μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και αποτελείται από διάφορους βραχώδεις λόφους. Το ιδιαίτερο σχήμα τους δεν είναι φυσικό, αλλά αποτέλεσμα μιας τεχνικής εξόρυξης που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Εδώ εξόρυζαν χρυσό, διατρυπώντας πρακτικά τα βουνά και στη συνέχεια πλημμυρίζοντάς τα με νερό.

Αντιθέσεις στην καρδιά της Ισπανίας: φασαρία στη Σεγόβια, ηρεμία στην τεχνητή λίμνη.

Συνθήκες Σιβηρίας.

Την επόμενη νύχτα οι θερμοκρασίες έπεσαν κάτω από το μηδέν. Το πόσο ακριβώς, δεν το γνωρίζουμε. Αλλά αρκετά χαμηλά για να καταλάβουμε το πρωί ότι το πετρέλαιο που αγοράσαμε από την ακτή δεν είναι κατάλληλο για τον χειμώνα. Μια εμπειρία που είχαμε βιώσει τελευταία φορά πριν από σχεδόν τρία χρόνια στην πρώτη μας περιοδεία «4-Xtremes»: στη Σιβηρία. Φυσικά, στην Ισπανία δεν ήταν και τόσο άσχημα όσο εκεί. Με τη βοήθεια του συστήματος θέρμανσης στάσης, ο Mike κατάφερε να προθερμάνει τον κινητήρα και μετά από λίγο ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

Ο προτελευταίος μας προορισμός ήταν η Σεγόβια. Εκεί σταθμεύσαμε το Axor κοντά σε μια αρένα ταυρομαχίας που δεν χρησιμοποιείται πλέον. Με τα πόδια εξερευνήσαμε την παλιά πόλη, η οποία στεφανώνεται από ένα ρωμαϊκό υδραγωγείο ηλικίας σχεδόν 2.000 ετών. Αυτή η δομή, το μαντέψατε, περιλαμβάνεται επίσης στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ταξιδέψαμε λοιπόν μέσα από μια αρκετά πλούσια σε διακρίσεις περιοχή.

Φαίνεται ότι η παλιά πόλη της Σεγόβια σφύζει από κόσμο ακόμη και το χειμώνα. Όλα τα καφέ και τα εστιατόρια ήταν κατάμεστα και τα σοκάκια ήταν πολύβουα. Η τεχνητή λίμνη όπου γράφτηκαν αυτές οι γραμμές αποτελεί μια ωραία αντίθεση με τα παραπάνω. Ευκαιρία για ψάρεμα, χαλάρωση στον ήλιο – και για να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας για τις εξορμήσεις μας στη Μαδρίτη.

Ένα ταξίδι χωρίς προηγούμενο.

Η Andrea και ο Mike Kammermann ταξιδεύουν με το Axor τους εδώ και τρία χρόνια. «4-Xtremes – The World Tour» είναι το σύνθημα του ταξιδιού που ξεκίνησαν οι δύο Ελβετοί στα μέσα του 2020 – και το οποίο θα μοιραστούν με την κοινότητα του RoadStars! Μείνετε συντονισμένοι και μη χάσετε κανέναν από τους συναρπαστικούς προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει το περιπετειώδες ζευγάρι.

Θα βρείτε τα τρέχοντα επεισόδια της σειράς «4-Xtremes – The World Tour» εδώ.

Θα μάθετε περισσότερα για την πορεία του ταξιδιού πριν τον διάπλου προς τη Νότια Αμερική εδώ.