4-Xtremes – Μέρος 38: Η Andrea και ο Mike ανακαλύπτουν την άγρια βόρεια Ισπανία

Σειρά: 4-Xtremes – The World Tour

Κατευθείαν για Γαλικία.

Από την άφιξή τους στην Ισπανία, η Andrea και ο Mike έχουν διανύσει μεγάλη απόσταση. Από τη χώρα των Βάσκων οδήγησαν – πάντα κατά μήκος της βόρειας ακτής του Ατλαντικού – μέχρι τη Γαλικία. Τι έζησαν σε αυτή τη διαδρομή; Εδώ μπορείτε να το διαβάσετε.

Έτσι η οδήγηση είναι απολαυστική – ακόμη και με το φαρδύ φορτηγό: Η Andrea και ο Mike είναι εντυπωσιασμένοι από το οδικό δίκτυο της Ισπανίας.

Η Ισπανία προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών τοπίων και αξιοθέατων. Ανάλογα δύσκολος είναι ο σχεδιασμός μιας εύλογης διαδρομής, όταν φτάνεις αναπάντεχα στη Βαρκελώνη, όπως εμείς με το Axor μας. Αποφασίζουμε να πάμε στη χώρα των Βάσκων που βρίσκεται βόρεια – και από εκεί, κατά μήκος της άγριας ακτής του Ατλαντικού προς τη Γαλικία, τέρμα βορειοδυτικά.

Αυτό που καταλάβαμε ήδη κατά τη διαδρομή προς τη χώρα των Βάσκων: Οι δρόμοι της Ισπανίας είναι φοβεροί. Οι δρόμοι είναι σε άψογη κατάσταση και συνήθως ευχάριστα φαρδιοί ακόμη και για το φορτηγό μας. Φυσικά κι εδώ αυτό εξαρτάται πολύ συχνά από τα τελευταία χιλιόμετρα πριν από τον προορισμό. Ειδικά κοντά στην ακτή υπήρχε πάντα κάποιο χωριό, για το οποίο έπρεπε να ενημερωθούμε από πριν, εάν θα το «διασχίσουμε» – και όπου τότε απαιτούνταν συγκέντρωση στο τιμόνι. Αλλά αυτό ακριβώς είναι το συναρπαστικό στο overlanding!

Ακραίες αλλαγές καιρού.

Στη χώρα των Βάσκων, μια οροσειρά χωρίζει την ακτή από την ενδοχώρα. Οι αλλαγές του καιρού είναι ακραίες, από άπνοια και ήλιο σε θυελλώδεις ανέμους με πολλή βροχή. Με θερμοκρασίες γύρω στους μηδέν βαθμούς βάλαμε πλώρη για τον καταρράκτη Salto del Nervión, έναν από τους ψηλότερους της Ευρώπης με ύψος πάνω από 220 μέτρα. Εκεί κοντά βρήκαμε ένα σημείο για κάμπινγκ. Έτσι μπορούσαμε να πάμε με το ποδήλατο ή περπατώντας στον Salto – για να πετύχουμε ένα άνοιγμα του καιρού που να έχουν φύγει τα πυκνά σύννεφα και να είναι ελεύθερη η θέα προς τον καταρράκτη και την κοιλάδα.

Το καρστικό τοπίο είναι εδώ εντυπωσιακά άγριο. Με το ποδήλατο ακολουθούμε την πορεία του απόκρημνου βράχου, από τον οποίο πέφτει ο καταρράκτης. Μια φοβερή ιδέα, θεωρήσαμε αρχικά. Όλο και πιο απότομες ήταν οι ανηφόρες και οι κατηφόρες, το μονοπάτι ήταν λασπώδες με διάσπαρτες πέτρες και ρίζες. Όλο και πιο συχνά έπρεπε να σπρώχνουμε ή ακόμη και να κουβαλάμε στην πλάτη τα ποδήλατα. Εντελώς εξαντλημένοι φτάσαμε λίγο πριν το σκοτάδι πίσω στον σκύλο μας, την Aimée, η οποία είχε κοιμηθεί.

Ποικιλία αρχιτεκτονικών ρυθμών στο Μπιλμπάο.

Σαφώς πιο ξεκούραστοι την επόμενη μέρα κάναμε μια σύντομη διαδρομή με το Axor προς την ακτή. Μόλις φτάσαμε πάνω από τα βουνά, άρχισε να λάμπει ξανά ο ήλιος. Ο προορισμός μας: Το Μπιλμπάο. Η πόλη είναι σε μια κοιλάδα στο ποτάμι Ría de Bilbao, έχει ένα κέντρο με πολλά ψηλά κτίρια. Στις μεγάλες πόλεις επιλέγουμε κανονικά πάντα όχι περιπετειώδη, αλλά ασφαλή σημεία στάθμευσης. Αυτή τη φορά προέκυψε μια απίστευτη θέα πάνω από την πόλη.

Και μια ευνοϊκή θέση: Με τα πόδια φτάσαμε σε ούτε μια ώρα στο φουτουριστικής σχεδίασης μουσείο Guggenheim. Πολύ σπάνια έχουμε δει μια πόλη, που έχει μια τόσο μεγάλη ποικιλία αρχιτεκτονικών ρυθμών όπως το Μπιλμπάο. Επιπρόσθετα πολλά πάρκα και χώροι πρασίνου και συνολικά μια πολύ ζωντανή ατμόσφαιρα.

Στη διαδρομή τους κατά μήκος της άγριας βόρειας ακτής της Ισπανίας …
… οι Kammermann ανακαλύπτουν αυτό το σημείο γυρισμάτων του «Game of Thrones» …
… άγριες βραχώδεις ακτές …
… και την Playa de la Ñora, η οποία περιβάλλεται από πυκνό δάσος ευκαλύπτων.

Στην κτηνιατρική κλινική.

Κανονικά είχαμε σκοπό να συνεχίσουμε τη διαδρομή την επόμενη μέρα. Όμως η Aimée δεν ήταν καλά, όπως και εβδομάδες πριν. Για αυτό αποφασίσαμε να την πάμε για εξετάσεις. Δυστυχώς εκείνη τη μέρα – μια Κυριακή – ήταν ανοιχτές μόνο δύο κτηνιατρικές κλινικές, ακριβώς στο κέντρο της πόλης. Δεν θέλαμε να το διακινδυνεύσουμε με το Axor και πήραμε ένα ταξί που δέχεται σκυλιά.

Σε τέτοιες στιγμές αντιλαμβανόμαστε πόσο πρακτικό είναι όταν μιλάς τη γλώσσα της χώρας στην οποία βρίσκεσαι. Και για αυτόν τον λόγο όλα εκτυλίχθηκαν χωρίς περιπλοκές. Μερικές ώρες αργότερα ήμασταν στο φορτηγό, με μια χούφτα φάρμακα, τα οποία θα βοηθούσαν την Aimée να σταθεί ξανά στα πόδια της. Μείναμε δύο ακόμη μέρες στο Μπιλμπάο για να παρακολουθούμε πως εξελίσσεται η κατάσταση του τετράποδου.

Πτήση με drone πάνω από το νησί του «Game of Thrones».

Η πρώτη μίνι ειδική διαδρομή μετά από αυτή τη στάση ήταν προς το Gaztelugatxe, ένα μικροσκοπικό νησί μπροστά από μια βραχώδη ακτή, την οποία συναντήσαμε ψάχνοντας. Παραβλέψαμε όμως το εξής: Το Gaztelugatxe ήταν ένα σημείο γυρισμάτων της επιτυχημένης σειράς «Game of Thrones» – και είναι πλέον τόσο δημοφιλές, ώστε πρέπει να κλείσεις πολύ νωρίς ένα χρονικό διάστημα.

Όταν φτάσαμε όμως δεν ίσχυε ούτε το ένα ούτε το άλλο: Μερικές ημέρες πριν, μια κατολίσθηση εξαφάνισε τον δρόμο προς το νησί και ουσιαστικά δεν υπήρχε κανένας εκεί. Ούτε εμείς μπορέσαμε επομένως να πατήσαμε το πόδι μας στο Gaztelugatxe. Όμως κάποια σημεία με θέα ήταν προσβάσιμα, έτσι ώστε να πετάξουμε το drone μας πάνω από το νησί και να τραβήξουμε φωτογραφίες.

Φουτουριστικό μουσείο Guggenheim, στενά δρομάκια, παραδοσιακή ατμόσφαιρα λιμανιού: Το Μπιλμπάο ξεχωρίζει με ένα γοητευτικό μίγμα αρχιτεκτονικών ρυθμών.

Εντυπωσιακά σημεία κατά μήκος της ακτής του Ατλαντικού.

Κατά μήκος της ακτής προς τα δυτικά υπάρχουν αναρίθμητες παραλίες και τμήματα της ακτής, που θα μπορούσε να επισκεφτεί κανείς. Επιλέξαμε μερικά – και εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από τα Urros de Liencres, μια σειρά βράχων που προεξέχουν από τη θάλασσα κοντά στην πόλη Torrelavega. Πολύ πιο πέρα προς τα δυτικά, στην περιοχή της Αστούριας κοντά στη Χιχόν, μας εντυπωσίασε η Playa de la Ñora, μια παραλία που περιβάλλεται από ένα πυκνό δάσος ευκαλύπτων.

Από τη Χιχόν δεν απέχουν πλέον πολύ τα σύνορα προς τη Γαλικία, την περιοχή της Ισπανίας με τη μεγαλύτερη βροχόπτωση. Εδώ πρέπει να πετύχουμε ένα χρονικό διάστημα που να μην βρέχει για να τολμήσουμε να κάνουμε εκδρομές. Αυτός είναι ο λόγος που εδώ συναντάς λίγους άλλους ταξιδιώτες, πόσο μάλλον τώρα, στο τέλος του χρόνου. Εμείς όμως θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τη διαδρομή. Γνωρίζετε άλλωστε, ότι μας ενθουσιάζουν περισσότερο τα άγρια, παρθένα τοπία. Μόνο ένα πράγμα πρέπει να προσέξουμε: να βρούμε έναν χώρο στάθμευσης, στον οποία το Axor να μην κουνιέται τόσο πολύ από τους ανέμους.

Ένα ταξίδι χωρίς προηγούμενο.

Η Andrea και ο Mike Kammermann ταξιδεύουν με το Axor τους εδώ και τρία χρόνια. «4-Xtremes – The World Tour» είναι το σύνθημα του ταξιδιού που ξεκίνησαν οι δύο Ελβετοί στα μέσα του 2020 – και το οποίο θα μοιραστούν με την κοινότητα του RoadStars! Μείνετε συντονισμένοι και μη χάσετε κανέναν από τους συναρπαστικούς προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει το περιπετειώδες ζευγάρι.

Θα βρείτε τα τρέχοντα επεισόδια της σειράς «4-Xtremes – The World Tour» εδώ.

Θα μάθετε περισσότερα για την πορεία του ταξιδιού πριν τον διάπλου προς τη Νότια Αμερική εδώ.