4-Xtremes, 27. Bölüm: Dağa davet!

Dizi: 4-Xtremes – The World Tour

Özel bir karşılaşma.

Dolomitlerin eteklerinde Kammermann ailesi, Monte Grappa'da yüzlerce şehidin mezarını ziyaret ediyor ve sıra dışı bir sabaha uyanıyor.

Tepeye doğru giderken bazen iyi bir muhakeme yetisi gerekiyor.

Yunanistan yolculuğumuzda geçtiğimiz yıl yine Venedik'ten geçmiştik. Burada yolumuz yakında tekrar kesişecek. Bu süre içerisinde Korona'nın planlarımızı sürekli bozduğu ancak bolca heyecan verici an yaşadığımız ve önceden rotamızda olmayan çok sayıda yer keşfettiğimiz harika aylar oldu.

Yaklaşık 23.000 kişilik mezarlık.

Ancak hala dağlardayız, daha doğrusu 1.775 metre yüksekliğindeki Monte Grappa'dayız. Bu dağ, Dolomitlerin en güneydeki grubu olan Grappastock'un en yüksek yeri ve İtalya'nın en büyük "ölü mahzenine" ev sahipliği yapıyor: Faşist hükumet, anıtsal yapı ile Birinci Dünya Savaşında şehit olan askerler için 1930'lu yıllarda bir anıt dikti ve burada 12.615 İtalyan ve 10.295 Avusturyalı defnedildi.

1930'lu yıllarda faşist hükumetin adına kuruldu: Ölü mahzeni Birinci Dünya Savaşında şehit olan yaklaşık 23.000 askerin naaşını barındırıyor.
Yol kılavuzluğu henüz zararsız görünüyor. Ancak daha sonra virajlar darlaşmaya ve yol dikleşmeye başladığında fotoğraf çekme olanağı ortadan kalktı.
"Möö fonksiyonlu" çalar saat.

Ancak öncesinde zorlu yolculuğun üstesinden gelmek zorundaydık. Tepeye giden yolun yapısı çok iyiydi ama son derece dardı. Çok sayıda dar ve karmaşık virajda uzun süre sonra ilk kez havalı kornamızı kullandık. Yükseldikçe araçlar için yükseklik sınırlaması ile ilgili bir hatırlatmayı kaçırıp kaçırmadığımızdan endişe etmeye başladık.

Çelik gibi sinirleri olan bir sürücü.

Ağaç sınırını geçtiğimizde ve yol tekrardan anlaşılır bir şekil aldığında çok rahatladık! Bir gün sonra Axor'umuzdan büyük bir seyahat otobüsünü dağa tırmanırken gördüğümüzde gözlerimize inanamadık. Sürücünün muhtemelen çelikten sinirleri var!

Şu anda dağdaki biraz daha düşük sıcaklıkların keyfini çıkarıyoruz ve Aimée ile çayırlarda yürüyüş yapıyoruz. Uzaktan ise inek çanlarının sesi duyuluyor; neredeyse İsviçre'de olduğumuzu düşünüyoruz. Burada bir sonraki sabahın sürprizini de yaşayabildik: Motokaravanımızın sallanması bizi uykumuzdan etti. Şaşırmış bir şekilde ne olduğuna baktık ve arkadaki araç altına girme korumasına keyfili bir şekilde sürtünen bir inek gördük.

Buradan, bu yükseklikten sonraki hedefimiz olan Slovenya bir adım uzakta görünüyor. Başka bir ülke keşfetmek için sabırsızlanıyoruz!

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.