4-Xtremes, 26. Bölüm: “İtalya’nın kalbi”nde prömiyer

Dizi: 4-Xtremes – The World Tour

Çıkmaza girdik.

Ciao, Corona, viva l’Italia! Andrea ve Mike, kuzeye doğru giderken ilgi çekici büyük yerleri kısıtlamasız bir şekilde keşfediyor ve manevra yapmaya alanı olmayan çok küçük kasabalardan geçiyor.

2.000 yıl önce külle kaplanmış, şimdi ise Kammermann ailesi tarafından ikinci kez ziyaret ediliyor: Pompei’nin sit alanı.

İster “World Tour”da, ister Axor keşif aracı ile ilk büyük yolculukta: Çok çılgın şeyler yaşadık. Engelleri aştık ve başkalarına teslim olup binlerce kilometre dolaşmak zorunda kaldık. Fakat bir kaç gün önce, “İtalya’nın kalbi”ndeki bir kasabada başımıza ilk kez bir şey geldi: Kamyonumuzun etrafı park halindeki araçlarla o kadar kapatıldı ki ne ileri ne de geri gidebildik. Biraz sonra bu konuya tekrar döneceğim!

İtalyan ana karasına, Sicilya’dan kısa bir feribot yolculuğundan sonra Messina yolu üzerinden ulaştık. Burada, güneydeki bölge çılgın ve çok yeşil. Hem muhteşem yürüyüş yolları ve kumsallar hem de çok beğendiğimiz Tropea gibi kasabalar ile şaşırtıyor.

Sürüş keyfi, tarih ve bolca yeşillik: Özellikle erken yaz sezonunda İtalya’nın güneyine gitmeye değiyor. Antik Pompei kalıntılarının yanı sıra Kammermann ailesi özellikle Kalabria Tropea’daki Santa Maria dell’Isola hac kilisesine hayran kalmıştı.

Pompei’in son günleri – 2.000 yıl sonra.

Sicilya’da, Etna’nın 2021 yılında nasıl bir güç yaratabildiğini gördük. Biraz daha kuzeyde, Napoli yakınlarında çok eskide kalmış bir patlamanın izlerine rastladık: Pompei’nin sit alanında. Burada Vezüv neredeyse 2.000 yıl önce küllerin altında çoğunlukla korunmuş olan antik şehrin üstünü kapladı.

Bu nedenle Pompei kalıntılarını bugün gezebiliyorsunuz. Elbette birkaç hafta önce Tunus yolculuğumuzda olduğu gibi Corona, yolunuza taş koymadığı sürece. O zamanlar İtalya’nın ilgi çeken yerleri kapalıydı. Ancak pandemi artık geri çekiliyormuş gibi göründüğü için ülke, yaz turizmine hazırlanıyor.

Böylelikle büyüleyici yerin keşfedilmesi için hiçbir engel kalmıyor. Hatta bu ikinci gelişimizde o kadar şanslıyız ki sonraki haftalarda yaşanacak büyük insan akınından önce orada olacağız ve geçtiğimiz aylarda çoğunlukla olduğu gibi antik yollarda neredeyse tek başımıza gezebileceğiz.

Doğada kamp yerinde resmi park alanı.

Axor bu sırada yakındaki bir kamp alanında duruyor. Doğada çadır kurmayı ne kadar sevsek de: Daha canlı yerlerde ve özellikle şehirlerde resmi, ücretli ve gözetimli park olanaklarını tercih ediyoruz. Birkaç saat boyunca dışarıda olmak istiyoruz ve sıcaklık nedeniyle endişelenmeden Aimée için camları açık bırakabilmek istiyoruz. Sorun şu: Axor’umuz ortalama bir motokaravandan çok büyük olmamasına rağmen çoğu kamp alanı eleniyor. Yaşam alanına sahip kamyonumuz çok yüksek.

Biraz daha kuzeye doğru yolculuk için sahil şeridinden çıkıp dağların arasından geçen güzergahlar aramaya karar veriyoruz. “İtalya’nın kalbi”nin attığını duymak istiyoruz. Gördüğümüz kadarıyla aşınmış yolların dışındaki bu otantik İtalya her ekstra kilometreye değiyor. Kasaba dükkanında veya pazarda alışveriş, “Mamma”nın hala ocağın başında durduğu kırsal restoranlar; bunların sadece televizyon reklamlarında olabileceğini düşünürsünüz. Çok yanılırsınız!

Beklemeli eğlence!

Başta bahsettiğimiz “prömiyeri” de burada yaşamamıza pek şaşmamak lazım. Kasabalardan birinde park alanına giriş yolu o kadar dar ki sadece bir araç geçebiliyor. Buraya kadar ilginç bir şey yok. Ancak bir sonraki sabah araçlar peş peşe geliyor. Ta ki park alanı olarak kullanılabilecek her yer dolana kadar.

Böylelikle sadece kaçınılmaz sabah trafiğinin geçmesini beklemiyoruz, tüm gün boyunca ve bir sonraki gece burada kalıyoruz. Bu araç akınının nereden geldiğini hemen öğreniyoruz: İtalya ulusal bayramı olan 2 Hazirana denk gelmişiz. Eğlenceye biz de katılıyoruz.

Floransa’da alışılmadık yaygara.

Kuzeye doğru gittiğinizde olayların zar zor düzenlendiği durumlar daha nadir oluyor. Serbest kamp için daha az olanak var, köy yolları kapalı, park alanlarında yasak levhaları var. Bu nedenle hızlı bir şekilde ilerleyip Toskana’nın başkenti olan Floransa’ya ulaşıyoruz.

Tarihi merkezden on dakika uzaklıkta güvenli bir park alanı buluyoruz ve akşam üstü şehir içine gidiyoruz. Burası çok kalabalık, yollar turistlerle ve hediye tezgahları ile dolu. Ama bu, bu güzel ortamda kimin umurunda ki! Bu kadar yaygara 2021’in erken yaz sezonunda tuhaf hissettiriyor. Yine de eski şehirden dolaşarak Michelangelo meydanındaki gün batımının keyfini çıkarıyoruz.

İster kuş bakışı perspektif, ister ayrıntılı görünüm: Floransa büyüleyici bir şehir.

Tunus dizeli Slovenya’ya kadar yetecek mi?

Şu anda gölgede oturuyoruz ve bekliyoruz. Etrafımız yine park halindeki araçlarla dolu olduğu için değil. Hayır, sıcaklık 30 derecenin altına düşecek mi düşmeyecek mi, onu düşünüyoruz. Burada denizden uzakta hava çok sıcak ve çoğu zaman öğle vaktini bir ağacın gölgesinde veya motokaravanda geçiriyoruz.

Sonraki günler için planımız: yolculuk yaptığımız Tunus dizelinin bizi Slovenya sınırına kadar kuzeye doğru götürmesini sağlamak için yakıt tasarruflu bir sürüş yapmak. Oradaki yakıt fiyatları İtalya’dan çok daha ucuz. Ondan sonra ne mi yapacağız? Planlama yapmak için sürekli dizüstü bilgisayarımızın başında oturacağız.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.