4-Xtremes, 24. Bölüm: Kaçak yolcular ve mutlu geçiş

Dizi: 4-Xtremes – The World Tour

Güneyde stresli; Kuzeyde yalnız.

Cezayir ve Libya sınırları kapatıyor: Andrea ve Mike tekrardan Avrupa’da. Ve Sicilya’nın tamamen yeni bir yönünü keşfediyor.

Geçtiğimiz haftalarda o kadar çok şey yaşadık ki her şeyi hatırlamak için resimler ve harita işaretleri gerekti. En önemli olayı zihinsel bir destek olmadan da hatırlayabiliyoruz: Tekrardan Avrupa’da, Sicilya’dayız.

Biliyorduk: Tunus’tan ileriye gitmek zordu. Batı’daki komşu ülke Cezayir’in sınırları Korona nedeniyle kapalıydı. Ayrıca doğuya doğru krizler ülkesi Libya’dan geçmek cesaret gerektiriyordu ancak yine de denemek istedik. Tüm makamlardan geçiş vizesi almak için uğraştık ancak tek bir cevap bile alamadık.

İftar daveti.

Böylelikle sadece İtalya'y’ “dönüş” seçeneği kaldı elimizde. Djerba’d’n Tunus’a’dönüş ise bir kez daha güzel izlenimler edinmemizi sağladı. Matmata'd’ olduğu gibi. Berberi kasabası, bir tanesi “Yıldız Savaşları” için set olarak kullanılan yüzlerce yıllık mağara evleri barındırıyor; bunlarda birkaçını önceden ziyaret ettiğimizi hatırlarsınız belki.

Matmata’da Mike ve Andrea tekrardan bir “Yıldız Savaşları” seti ile karşılaşıyor…
… ve canlı bir kültürü olan …
… bu yerden büyüleniyorlar.
Zirve: Ramazan ayının akşam yemeği iftara davet.

Hemen caminin yanında kamp yaptık. Gün batımında mağara evlerinin üzerinde gezinmek ve imamın akşam ezanını duymak büyüleyici bir andı. Bununla bitmiyor: Küçük kamp alanının sahibi bizi iftara davet etti; Müslümanlar bu öğünü Ramazan'da gün batımından sonra yapıyor. Mutlu ve karnımız tok bir şekilde derin bir uyku çektik. Ta ki sabah saat dörtte imam tarafından uyandırılana kadar.

Bir sonraki istasyon ise bir zamanlar 35.000 izleyiciye yer sunan 1.800 yıllık El Djem amfi tiyatrosuydu. Duvarlarının her yerinde Arapça ve Latince kazınmış isimler vardı; bazılarında tarih veya yıl da yazıyordu.

35.000 seyirci kapasiteli ve 1.800 yaşında: El Djem amfi tiyatrosu.

Su sınırda.

Tunus gibi son derece kurak bir ülkede şebeke suyunun değerli olduğu açık bir şey. Çoğu zaman nadir olan su noktalarında bile kullanılabilir miktarda su bulunmuyordu. Yüksek tuz oranı karşısında bizim beş kademeli filtremiz bile çaresiz kaldı. Bu nedenle hep depo boşalmadan iki üç gün önce bir su kaynağı aramaya başladık.

Zorlu yedi saat.

Ancak gerçek zorluk bizi İtalya yolculuğu öncesinde bekliyordu. Bununla Korona testlerini ve köpeğimiz Aimée için veteriner sertifikasını kastetmiyoruz. Hayır, asıl mesele saat 23.00’daki feribotun kalkması için yedi saatlik bekleme süresiydi.

Bilet veznesi önündeki park alanı bile gençlerle dolu. Tunus ziyaretçiler için güzel olsa da: Ülke çok sayıdaki genç yurttaşa herhangi bir potansiyel sunmuyor. Bu nedenle kaçak yolcu olarak Avrupa'ya ulaşmaya çalışıyorlar. Gün batımından sonra bir erkek çocuğu depo kapısından aracımıza girmeye çalışıyor. Neyse ki onu erkenden fark ettik.

Liman alanına giriş öncesinde neredeyse hiç aydınlatması olmayan bir yolda bir sıkışıklık oluşuyor. Burada gruplar bir fırsat yakalamaya çalışıyor. Her hafif ticari aracın veya kamyonun altına girmeye veya tavanına çıkmaya çalışıyorlar. Konvoy hareket edene kadar Mike devriye geziyor ve Axor'un altına saklanmış olan iki genç daha yakalıyor.

Nihayet feribotta.

Limanda son bir kontrol için araçtan iniyoruz. Gerçekten bir erkek çocuğu daha tavanımıza saklanmıştı. Gümrük memurları bu olayları neredeyse hiçbir şey yapmadan izliyor ve tüm sorumluluğu feribot şirketine devrediyor. Feribot kalktığında saat gece yarısı ikiyi gösteriyordu. On saat sonra Palermo’dayız. Son derece nazik gümrük memurları Axor’umuzu muhteşem buluyor ve fotoğraf çekiyor. Konuşarak bir konuyu hallediyoruz: Karantina sürecini kendi kamyonumuzda geçirebiliyoruz.

Nihayet Sicilya!

Sicilya’nın çiçek açan çimenlerle örtülü yaban doğa manzarası bizi alıp götürüyor. Bir kumsalda, araçtaki çöl kumunu temizlemek için birkaç gün geçiriyoruz. Ardından adanın değişmeyen son kıyı kesimi olan Zingaro doğal parkını ziyaret ediyoruz.

En iyi tarafından İtalya.

Ünlü ve ona rağmen neredeyse ıssız kasaba Erice’de geziyor ve açık olan tek dükkandan tipik Sicilya atıştırmalıkları alıyoruz. Tekrar kıyıya döndüğümüzde Marsala tuzlalarını ve merdiven şeklindeki Scala dei Turchi kayalarını ziyaret ediyoruz. Gün batımından önce Ragusa dağ kasabasının sokaklarında geziyor ve bir pizzanın tadını çıkarıyoruz.

Navigasyon becerilerimizi zorladık: Kasabalardan geçmek kolay bir şey değil. Çıkık balkonlardan, klima tertibatlarından ve park halindeki araçlardan oluşan kombinasyon bizi terletiyor. Neyse ki Axor’umuz yine yeterince çevik. Şimdiki çevremiz ise çok farklı: Yürüyüşe çıkabileceğimiz bir kanyonun tepesindeyiz. Geçtiğimiz haftalarda edindiğimiz izlenimleri sindiriyoruz. Bir sonraki durağımızın ne olduğunu şimdi söylemiyoruz, bizi takip edin.

Sicilya’nın güney doğusundaki Ragusa.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.