4-Xtremes, 30. Bölüm: Transilvanya merhaba diyor

Dizi: 4-Xtremes – The World Tour

Araçta ayıya yer yok!

Yer altında bir dönme dolap, “korkutucu” bir sergi ve Petz ailesi ile karşı karşıya; Romanya’nın Kammermann ailesi için birkaç sürprizi vardı.

Transalpina’da yolculuk.

Bir seyahat hedefini ara sıra “çok yönlü” olarak adlandırmayı seviyoruz. Ancak Romanya bu ifadenin üzerine çıkıyor. Burada sadece iki haftada yaşadıklarımız bizim için bile sıra dışı.

Macaristan'ın bile sürücü açısından sunacak çok şeyi vardı ancak Romanya bunun üstüne tuz biber ekti. Ana yollarda kalsanız bile birçok şey yaşıyorsunuz. Ahşap evlerden gösterişli ve çok katlı villalara kadar neredeyse her yapı tarzını görebileceğiniz kasabalardan geçtik. At arabalarının burada hala trafikte yer alması da bizi şaşırttı.

Sonsuz manzaralar.

Ve biz mutlaka geçitlerden geçmek istiyorduk. Özellikle de devam eden sıcaklıktan kaçmak için. Romanya’nın en ünlü geçitleri Transalpina ve Transfagarasan’dır. Önce Transalpina’ya karar verdik. Burada normalde sadece küçük offroad araçları yolculuk yapıyor. Ancak Mike, Axor’un bizi yarı yolda bırakmayacağından emindi. Haklıydı da. Ancak ön yolcu tarafından birden fazla kez doğrudan uçuruma baktığım yolculuk bana adrenalin patlaması yaşattı. Ama yolculuğun sonunda geçidin en yüksek yerinden izlediğimiz gün batımı günün gerginliklerini unutturdu. Konaklama yerimiz de sıra dışıydı: bir kayak asansörünün son istasyonunun yanında; bu fırsat elinize kaç kez geçer ki?

İkinci dağ turu bizi neredeyse sonsuz kıvrımlı yollarıyla Transfagarasan geçidine götürdü. Axor, yukarı doğru sürüşün üstesinden sorunsuz bir şekilde geldi: aktarımı seçtik ve yavaşça hareket ettik. Buna karşın vadiye dönüş yolunda Mike, Retarder’imiz olmadığından frenlerin aşırı ısınmamasına dikkat etmek zorunda kaldı. Fakat her şey yolunda gitti.

Ancak yokuş yukarı sürüşe geri dönelim: Güneyden geldiğinizde Transfagarasan’da bir baraj gölünden geçiyorsunuz; bizim için bir öğle molası için ideal bir yer. Aimée’yi serbest bıraktık, güzel havada her zaman olduğu gibi kapıları açtık ve yemek yapmaya başladık. Bu sırada güzergahımız boyunca ayılara karşı yapılan uyarılar hakkında sohbet ettik. Bu canlı yolda asla bir ayı ile karşılaşacağımızı tahmin etmiyorduk. Yanılmışız. Kısa süre sonra kapıdan dışarıya baktık ve gözlerimize inanamadık. Neyse ki Aimée çoktan araca dönmüştü. Axor’un hemen arkasında iki yavrusu olan bir ayı annesi vardı! Bir anlığına soluğumuz kesildi. Ardından: hemen kapıları kapattık ve yemekleri topladık; ne de olsa postlu aileyi üzerimize çekmek istemezdik.

Zamanın dışında: At arabaları Romanya’da trafikte yer alıyor.
Andrea ve Mike için mola...
...ve Aimée için serin bir duş.
Mike ve Axor için sürüş keyfi.
Bu çabaya değdi.

Kalp çarpıntısıyla birkaç fotoğraf çektik. Biber gazımız acaba nereye kaybolmuştu? Motokaravanlara giren ayıların hikayeleri kafamızda hareketli senaryolara neden oldu. Ancak Bayan Petz ve çocukları yolunu değiştirdi ve biz de hızlıca yolumuza devam ettik.

Geçidin en yüksek noktasında gözlerimizi ovaladık: Belli ki tepedeki sıcaklıktan kaçan tek biz değilmişiz. Yolun kenarında çok sayıda araç park etmiş, insanlar yolun üzerinde geziyordu. En yukarıda ise bizi 3,60 metre yüksekliği olan bir tünel bekliyordu. Ancak Axor’umuz 3,70 metre yüksekliğinde. Önceden araştırmıştık ve daha yüksek araçların geçtiğini de biliyorduk. Yuvarlak yapılı tünel oldukça karanlık olduğundan ve tavandan ara sıra zırhlama demiri sarktığından yine de dikkatli olmak zorundaydık.

Sanki sadece kulaktaki marka etiketi eksik ancak dikkatli olmak gerek.
Transfagarasan geçidinin en yüksek yerinde büyük çiftlik.
Romanya mimari olarak da birkaç güzellik sunuyor.
112 metre derinliğe bakış.
Burada hem sandal gezileri hem de...
…mini golf oyunları sunuluyor.
Çekiciliği kadar çok sayıda turisti de var: küçük Sigisoara şehri.
Fırtına olmasaydı konaklama için rüya gibi bir manzara …

Korkulacak bir yer.

Karpatlar, Transilvanya, sır dolu kaleler; Romanya bir ayı ziyareti olmadan bile hayal gücünüzü harekete geçirmek için çok sayıda olanak sunuyor. Bunu biz de denemek istiyoruz ve Hundeoara Kalesini ziyaret ediyoruz; Türkçesi: Korvin Kalesi. Burada bir işkence sergisi olmayacak da nerede olacak? Kalenin yanında bulunan yerde görsel ve sesli efektlerden kaçınılmamış; tüylerimiz birkaç kez ürperdi. Fotoğrafları kendimize saklasak daha iyi olacak.

Buna alternatif olarak bizi Eflak’ta 16. yüzyıldan bir ortodoks kadın manastırı bekliyordu. Tesisin değişik bir havası vardı. Alba Iulia'da sur duvarlarının hemen yanında başka bir egzotik konaklama yerinin olması da bizi sevindirdi. Orada kiminle karşılaştık dersiniz? Romanyalı bir RoadStar ile! Güzel bir karşılaşma oldu!

112 metre yerin altında.

Ancak yolculuk devam etti; bir sonraki hedefimiz toprağın çok altında eski tuz madeni olan Turda'ya götürdü. Yeryüzünün 112 metre altında, inanılmaz! Sosyalizm devri bittikten sonra tüneller gezi madenine dönüştürüldü. Burada sunulan şeyler çılgınca: Ziyaretçiler masa tenisi, mini golf oynuyor veya dönme dolaba biniyor! Hatta konik Iosif Mine'da bir kayık ile bir tuz adasının çevresinde gezebiliyorsunuz. Burada aşağıda kendimizi bir başka dünyada hissediyoruz ve neticede dünyevi koşullara geri dönüyoruz.

Sigisoara şehrinde ve Rupea Kalesinde durduktan sonra sönmüş bir yanardağın yanındaki bir platoda kamp kuruyoruz. Buranın eteklerinde kısa bir süre önce Mayıs ayından beri bir batı dizisinin çekildiği küçük bir kasaba inşa edilmiş. Maalesef giriş yasak ve daha fazla gezinti gerçekleştiremiyoruz.

Fırtınadan kaçış.

Ancak gece dinlenmeden önce açıkta kalan yerimizi maalesef toplamak zorundayız. Saat 22’ye doğru sayısız şimşeklerle şiddetli bir fırtına kopuyor. Park alanı olarak bir plato bu durumda iyi bir seçim olmazdı. Bu nedenle ortamdaki en yüksek ve ayrıca tek metalik nokta olmamak ve muhtemelen şimşek çarpmaması için küçük bir çukura giriyoruz.

Geçtiğimiz haftalarda Romanya'ya ait çok sayıda inanılmaz şey gördük. Ülkenin geri kalanının bize ne sunacağını dört gözle bekliyoruz.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.