4-Xtremes – 50. Bölüm: Dağlarda dolaşırken çok güvenli

Seri: 4-Xtremes – The World Tour

Gran Kanarya'ya veda.

Andrea ve Mike, en büyük Kanarya adasında son tur için fırsatı değerlendiriyor. Kıyıdan dağlara kadar Axor'ları onları bir kez daha şaşırtıcı yerlere taşıyor.

Guayadeque Vadisi'ne giderken.

Bu sefer sizin için birçok sürüş izlenimini edindik. Kanarya takım adalarından ayrılmadan önce, kesinlikle kamyonlar için düşünülmemiş birkaç caddeyi fethediyoruz - Gran Kanarya'da ilgimizi çeken noktalar daha çok dağlarda bulunuyor. Ve oralarda caddeler, aşağıda sahilde olduğu kadar iyi durumda değil.

Ama önce harika, yeşil Guayadeque vadisine gidiyoruz. Burada saatlerce yürüyüş yapabiliriz. Ayrıca, gerçekten hala ailelerin yaşadığı bir çok mağara da görüyoruz. Tekrar dağlara doğru sürmeden önce küçük bir liman köyü olan Puerto de Mogán'u ziyaret ediyoruz. Stoklarımızı artırmak için iyi bir yer.

Dağlara giderken hiçbir şeyimiz eksik değil.

Öncelikle belediye tarafından tahsis edilen bir alanda oldukça gösterişsiz bir şekilde kamp kurmak üzere bir baraj gölüne gidiyoruz. Adada bunlardan birkaç tane var, yalnızca bir portal üzerinden giriş yapmanız ve kamp yeri ayırtmanız gerekiyor.

Bu çok faydalı bir uygulama, böylece ulusal parkta geceleyebiliriz. Burada birkaç gün geçiriyoruz ve çevreyi dağ bisikletlerimiz ve kanolarımızla keşfediyoruz.

Doğrudan kayadan oyulmuş bir şapel.

Bu kadar doğadan sonra bir sonraki adım olarak dağlarda çok özel bir şapele sahip bir köye gidiyoruz. "Ermita de la Cuevita"nın, 1865 yılında kayaların içine oyulduğu düşünülüyor. Mihrap ve minber de aynı şekilde oluşmuş olmalı.

Gelecek bölümde bunların hepsi var. Başlangıçta da belirtildiği gibi dağlardaki yollar dardır, ancak sorun sadece bununla sınırlı değil: Köylerdekinden farklı olarak, uzunluk ve yükseklik sınırlaması için uyarı tabelaları bulunmuyor. Bu nedenle iyi ya da kötü kendi tahminlerimize göre sürüyoruz. Güzergah dar bir şeritle başlıyor, Kanarya adaları için yeni bir durum değil. Yol bizi kanyonun içinden gayet pastoral bir şekilde ve hatta Roque Nublo'nun güzel manzarasını göstererek geçiriyor.

Başınızı içeri çekin!

Daha sonra kaya içine basit bir şekilde oyulmuş bir tünelle devam ediyor. Herhangi bir kaya çıkıntısının kabine zarar vermemesini sağlamaya çalışıyoruz ve bunun için birimiz "gözcü" olarak Axor'un önünde yürüyerek yol gösteriyor. Ama sonunda hiçbir yerde bir sorun yaşamıyoruz.

Yolculuğumuz boyunca sayısız virajlarla başa çıkmamız gerekiyor. Ara sıra karşıdan arabalar geliyor, bunların sürücüleri durumu kavrayamayarak bize şaşkınlıkla bakıyor. Yolun yarısında yol kenarında "carretera peligrosa - circule con precaución" (tehlikeli yol - dikkatli sürün) tabelasını görüyoruz. Son dönme imkanı birkaç kilometre geride kaldı ve zaten dar olan bütün o virajlarda şimdi geriye doğru mu gitmemiz gerekiyor...? Yani bu yönde devam etmeliyiz. Aklımızda her zaman şu düşünce var: "Bu durum daha ne kadar kötüleşebilir ki!?“

Çok da sorun değil - kayalar ve yol bariyerleri arasında manevra için fazla yer bırakmayan çok dar birkaç nokta dışında. Yol adeta bizim minik Axor'umuz için yapılmış.

Dağların arasında riskler: Uyarı tabelalarını burada boşuna aramayın.

Daha uzun alternatif bir yol da hedefe götürür.

Son engel köy, her zaman olduğu gibi. Ana yol burada merkezden geçiyor ve yedi metrelik bir uzunluk sınırlaması gösteriliyor. Axor'umuz bundan daha uzun, bu nedenle yan sokaklarda uygun bir yol arıyoruz ve nihayetinde çizik ya da ezik olmadan büyük sahil caddesine geliyoruz. Buradan, Tempomatla Las Palmas'a çok rahat gidiyoruz. Feribotla ana karaya dönmeden önce son durağımız. Oraya gece yarısı varıyoruz ve mümkün olan ilk park yerine gidiyoruz.

Hayat renkleniyor.

Sabah köy meydanındaki koşuşturma karşısında şaşırıyoruz. İnsanlar, atlar, atlı arabalar, neredeyse hepsi yerel giysileri içinde. Bize bugünün "Romería" olduğunu anlatıyorlar. Bir kiliseden diğerine bir aziz heykelinin rengarenk bir tören yürüyüşüyle taşınması. Tam da bugün köyde olmak ne büyük bir şans! Bunun gibi durumlar fotoğrafçılık açısından bir keyif şölenine dönüşüyor. İspanya'da geçirdiğimiz süre için ne harika bir kapanış! Bir sonraki hedefin adı Portekiz.

Mutlu tesadüf: Tören yürüyüşü Romería'yı izleyebiliyoruz.

Rotamız üzerinde ziyaret edebileceğimiz yerler için önerileriniz var mı? Ya da belki de güzel bir güzergah?

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.