4-XTREMES – 73. BÖLÜM: GÜNEY AMERİKA'DAN HABERLER

SERİ: 4-XTREMES – THE WORLD TOUR

NİHAYET GERİ DÖNDÜLER: GÜNEY AMERİKA'DAN HABERLER.

BİRKAÇ AY ARADAN SONRA, UZUN ZAMANDIR BEKLENEN GÜNCELLEME NİHAYET GELDİ: ARJANTİN VE ŞİLİ'NİN VAHŞİ MANZARALARI İÇİN TİERRA DEL FUEGO'DAN YOLA ÇIKAN ANDREA VE MİKE SADECE BÜYÜK MESAFELER KAT ETMEKLE KALMADI, AYNI ZAMANDA ÇOK ŞEY DENEYİMLEDİ.

Sevgili RoadStars, son olarak Patagonya'nın güneyinden bildirmiştik. Bizi henüz tanımıyorsanız endişelenmeyin! O halde bundan sonraki yolculuklarımıza sizi dahil edeceğiz. Kemerinizi takın, çok şey oldu.

Maceramız güzel Torres del Paine Ulusal Parkı'nda devam ediyor; burada fırtına çakıllı yoldaki taşları savurup ön camımıza fırlatıyor. Buradan Arjantin sınırını geçerek sabah güneşi altında Perito Moreno Buzulu'nu hayranlıkla izleyerek buzulun büyülü çıtırtılarını ve çatırtılarını dinliyoruz. Efsanevi Ruta 40'ın sonsuz çakıllı yollarında devam ediyoruz - ara sıra nefes kesici dağlara doğru saparak bozulmamış doğada yürüyüş yapıyoruz veya antik mağara resimlerine hayranlık duyuyoruz.

Güney Şili'deki gideceğimiz en önemli yer Valle Exploradores. Çağlayan şelaleler ve yoğun yeşillikler arasında geçen bir haftanın ardından, küçük bir kasaba olan Coyhaique'de tesadüfen Şili'den gelen ve birkaç yıldır yazdıklarımızı okuyan bir RoadStar olan Mario ile tanışıyoruz! Çok memnun oluyor ve bizi evinin önüne park etmeye davet ediyor. Onunla iki gün geçiriyoruz ve kendisinin de birkaç kamyonu olduğu için çakıl üzerinde geçen onca kilometreden sonra Axor'u iyice yıkayabiliyor ve yağlayabiliyoruz.

Şili'deki soğuk ve yağışlı kıştan kaçmak için kısa bir süre sonra daha kuru olan Arjantin'e geri dönüyoruz. Çok geçmeden Neuquen eyaletinde bir kez daha diz boyu karın içinde duruyoruz. Tekrar Şili'ye, başkent Santiago'ya gidiyoruz. 9 milyon nüfuslu şehir, uzun süre ıssız güneyde kaldıktan sonra adeta ayaklarımızı yerden kesiyor. Buradan kuzeye doğru yaklaşık 1.000 kilometre Pasifik kıyısını takip ederek yine kuru araziler ve kum tepeleri arasından geçiyoruz. Bu kıtanın ne kadar çeşitli olduğu inanılmaz.

Arjantin'e geri dönmek için 4.726 metre yüksekliğinde bir geçitten geçmemiz gerekiyor. Axor'umuzla daha önce hiç bu kadar yükseğe çıkmamıştık ve motorun geçidin tepesinde hemen yeniden çalışmasına ve bizi Catamarca eyaletine götürmek için güvenilir bir şekilde çalışmaya devam etmesi bizi sevindiriyor.

Kışı orada geçiriyoruz ve bu süreçte arada bir kum tepelerinde sörf yapıyoruz.

Ama şimdi tekrar güneye doğru yola çıkıyoruz. Nedenini bir sonraki bölümde anlatacağız.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.