4-Xtremes – 71. Bölüm: "Dünyanın sonundaki" loca

Dizi: 4-Xtremes – Dünya turu

Başardılar!

Andrea ve Mike Ateş Topraklarının güneyine, yani "dünyanın sonuna" ulaştılar. Bu aşamaya ulaşmak uzun ve zorlu bir süreç. Şaşırtıcı derecede küçük tekneler ve tüylü haşereler, sınır geçişleri ve aniden başlayan kış.

Ateş Topraklarına hoş geldiniz! Güney Amerika'nın güney ucunun adı denizci Fernando Macellan'a kadar uzanıyor. Macellan burada bölgenin yerli sakinleri tarafından yakılan sayısız ateş gördüğünü iddia etmiştir.

Ushuaia, Ateş Topraklarının büyük adası olan Isla Grande de Tierra del Fuego'nun güneyinde yer alıyor. Şehir, gezginler için bir nevi hac yeri. "Dünyanın sonu" olarak görüldüğünden buna şaşmamak gerek. Bir şekilde fırsatı olan herkes bir kez olsun orada bulunmak ister. Bugün açıklayabiliriz: Axor ile beraber "4-Xtremes - The World Tour"un bu önemli aşamasına ulaştık.

Buraya gelen yol, "dünyanın sonu" olmasının doğası gereği çok uzundu. Bugün gideceğimiz son bölüm bile yaklaşık 1.000 kilometre uzunluğunda. Son etap Arjantin'in Santa Cruz eyaletindeki Puerto San Julian sahil kasabasında başlıyor. "Victoria"nın bire bir kopyası. Ve dünyayı ilk kez dolaşan geminin ne kadar küçük olduğunu hayretle gördük. Hepsi 20 ila 30 metre uzunluğunda ve 6 ila 10 metre genişliğinde olan beş gemi, 1519 yılında Portekizli denizci Fernão de Magalhães - Ferdinand Magellan komutasında yelken açmış. Gemilerde toplam 237 adam varmış. Üç yıldan kısa bir süre sonra, sadece "Victoria" 18 kişilik mürettebatıyla ana limana ulaşmış.

Beklenenden daha küçük, normalden daha yüksek: Macellan filosundan bir teknenin aslına sadık kopyası ve Arjantin'in Atlantik kıyısındaki dalgalar.

Arjantin'den Şili'ye ve tekrar geriye.

Bir sonraki varış noktası, yine Santa Cruz eyaletinde bulunan ve yine kıyıda yer alan Monte León Ulusal Parkı. Kuzeyde olduğu gibi burada da çok sayıda Macellan pengueni ve deniz aslanı yaşıyor. Ancak yüksek ve alçak gelgit arasındaki muazzam fark bizi daha da büyülüyor: Dokuz metre! Gelgit sırasında sahilden fotoğraf çekiyoruz.

Yaklaşık 420 kilometre sonra Ruta 3, Ruta 255'e dönüşüyor. Çünkü Şili sınırını geçiyoruz. Geçiş kolay oluyor. Ancak önceki günlerde yiyecek stoklarımızı epeyce ayarlamak zorunda kaldık. Şili'ye meyve, sebze, et ve süt ürünleri gibi taze gıdaların ithalatı yasak. Sınırı geçerken yanımızda sadece pirinç, makarna ve konserve sebzeler var.

Macellan Boğazı'ndan feribotla geçiş.

Bir saat sonra. Bizi Macellan Boğazı'na götürecek feribotu bekliyoruz; efsanevi denizci bu boğazın kaşifi olarak kabul ediliyor. Gemiye bindikten sonra hızla ilerliyoruz. Sadece 30 dakika sonra Ateş Topraklarına varıyoruz. Güney Amerika'nın güney ucuna bu adın verilmesinin nedeni Macellan'ın burada yerli halka ait sayısız ateş gördüğünü iddia etmesidir.

Isla Grande de Tierra del Fuego'ya vardığımızda, doğrudan güneye gitmek yerine Macellan Boğazı boyunca uzanan daha küçük bir yola sapıyoruz. Ya da daha iyisi: Yenilenmekte olan yolun yanındaki çakıllı yolda ilerliyoruz. Bu yüzden lastiklerdeki hava basıncını tekrar düşürüyoruz, bu da sürüşü çok daha konforlu hale getiriyor. Bir süre sonra damperli gövdesiyle parlak turuncu bir Arocs bize doğru geliyor.

Güneşli havayı kapalı hava takip ediyor: Ateş Topraklarında hava durumu hızlı ve sık sık değişiyor.

Kunduz istilası ve nakit para.

Karanlıkta araç sürmeyi sevmediğimiz için geceyi yolun kenarında geçiriyoruz. Akşam şantiye taşımacılığı durur durmaz bir kunduz ailesi görüyoruz. Bu küçükler ne kadar sevimli olsalar da, Ateş Topraklarında tam baş belasıdırlar. Kunduzlar 1940'larda kürk tüccarları tarafından Kuzey Amerika'dan getirilmiş. Güney Amerika'da doğal bir düşmanı olmadığı için kontrolsüzce yayılmışlar ve ağaçları kemiriyorlar. Tüm ekosistem için vahim sonuçları oluyor.

Ertesi gün Porvenir'e varıyoruz. Bu 7.000 nüfuslu şirin kasabada Şili parası çekip küçük dükkânlardan SIM kart ve biraz taze yiyecek alıyoruz. İnsanlar çok nazik ve gezginlerle iletişim kurmaktan keyif alıyorlar. Biraz daha ilerlediğimizde Antarktika altı adalar dışındaki tek kral penguen kolonisini görüyoruz.

Sonunda yine orman!

Şili ve Arjantin arasındaki sınır, büyük Ateş Toprakları adası boyunca kuzey-güney yönünde bir çizgi gibi uzanıyor. Sınırı geçiyoruz ve birkaç kilometre sonra Atlantik kıyısına ulaşıyoruz. Kıyı şehri Rio Grande'nin güneyinde manzara değişiyor. Haftalarca yarı çöl ve bozkırlarda ilerledikten sonra tekrar ağaçlar ve nehirler görüyoruz.

Ateş Topraklarının en büyük gölü olan Fagnano'da mola veriyoruz. Kayın ormanının yemyeşil görüntüsü ve bu görüntünün yansıdığı sudaki renk cümbüşü keyif veriyor.

Birkaç gün sonra nihayet: Ushuaia'ya ulaşıyoruz. Nüfusu 100.000'den fazla olan bu şehir, Beagle Kanalı üzerindeki bir dağ sırasının eteklerinde uzanıyor. Şu anda limanda bir yolcu gemisi demirli ve yolcuları şehre akın ediyor. "Dünyanın Sonu" tabelasının yanında fotoğraf çektirmek için sıraya giriyoruz. Bu işi tamamladıktan sonra, geceyi geçirmek için şehri gören bir noktaya gidiyoruz. Her şeyden önemlisi: Yaşam alanımızın penceresinden balinaları izleyebiliyoruz. Gerçek bir loca koltuğu.

Son, son değil.

Buradaki hava son derece değişken. Güneşli bir havada Ushuaia'nın "şehir kapısından" geçiyoruz, güzel havada kıyı boyunca geziyoruz. Ertesi sabah lapa lapa kar yağıyor. Zemin kar tutmak için yeterince soğuk değil ama kar yine de güzel. Rahat bir "kış günü" geçiriyor ve ertesi sabah muhteşem bir gün doğumu yaşıyoruz.

Ushuaia dünyanın sonu olabilir ama yolculuğumuzun sonu değil. Şu andan itibaren bizim için artık tek bir yön var: Kuzey.

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.