4-Xtremes, 11. Bölüm: Andrea ve Mike tekrar yollarda

Standart donanım kapsamında: 4-Xtremes – The World Tour

Venedik'te cıvıl cıvıl.

Kammermann ailesi dünya turlarına yeni bir rota değişimi ile devam ediyor. Maceraperestlerin nereye gittiğini ve diğer planlarını kendiniz öğrenin.

Nihayet yola devam: Memleket İsviçre'den “World Tour”un ikinci etabı Güney Afrika'ya kadar uzaması gerekir.

2019 Nisan ayında Krk'da bitecek olan ilk “4-Xtremes” turumuzu bir video gösterisi ile taçlandırmak için bir RoadStars editör ekibi ile buluşmuştuk. Şimdi yaklaşık altı ay sonra size tekrardan Hırvat adasından yazıyoruz. Kampımızı o zamandan tanıdığımız bir yere kurduk. Burada, daha ılıman olan Adriyatik kıyısında bardaktan boşalırmışcasına yağmur yağsa bile hava koşullarına dayanabiliyorsunuz. Ancak bu küçük geziyi hiç planlamamıştık.

Ama sırasıyla! Son raporumuzda İsveç kara yolları müdürlüğünde Axor'umuzun muayenesini bekliyorduk. İşlerin nasıl devam ettiğini size kısaca anlatayım: Randevu sorunsuz bir şekilde gerçekleşti. Yarım saat sonra keşif aracımız resmi olarak yola çıkmaya hazırdı. Bir sonraki randevumuz iki yıl sonra.

Tam sayılı doğum günü için sürpriz ziyaret.

Yarım saatlik bir resmi ziyaret için dünya turuna ara vermek biraz sinir bozucu olabilir. Ancak sinirimiz bozulmadı! Neticede İsviçre'ye kısa süreli dönüşümüz Mike'ın annesine 60. doğum günü için sürpriz bir ziyaret yapma şansı verdi. Elbette programımızda arkadaşlarımız ve aile üyeleri ile başka buluşmalar da vardı. Tabi ki kucaklaşmadık. Anahtar kelime: Sosyal mesafe. Yine de sevdiklerimizle geçirdiğimiz zamanın keyfini çıkarabildik.

Ayrıca Mike, yaşam alanı için su filtresi tertibatında bir tadilat planlamıştı. Bu konuyu kapsamlı olarak ele aldık ve beş kademeli bir filtrelemeye karar verdik. Avrupa dışında suyu neredeyse her zaman nehir veya göllerden alıyoruz ve sorunsuz bir şekilde kullanıp kullanamayacağımızı asla bilmiyoruz. Haşere ilaçlarını, hormonları ve yağları da filtreleyebilen bu tertibat; çok mantıklı bir satın alım.

Tadilat düşündüğümüzden uzun sürdü. Bu nedenle İsviçre'de planladığımız on gün yerine neredeyse iki hafta kaldık. Ancak en iyisi bu tarz işleri arkadaşlarınızdan ödünç makine alabileceğiniz ve bileşenleri nereden satın alabileceğinizi bildiğiniz yerlerde halletmek. Kısacası: “Kendi sahanızda” olduğunuzda. En önemlisi yola çıkmadan önce her şeyin çalışması!

Venedik'e baskın: Kammermann ailesi ilk etap hedefi olarak son derece tarihi bir yer seçti.

Planlama yalnızca Türkiye'ye kadar.

Bir Cuma günü başladı: “World Tour”un ikinci etabı! Kısaca açıklamak gerekirse Türkiye, İran ve Arap yarımadası üzerinden Afrika'nın doğusuna gideceğiz. Oradan Ümit Burnuna kadar güneye doğru ilerlemeye devam etmesi gerekiyor. Bilerek “etmesi gerekiyor” diyoruz. Çünkü bu zamanlarda bunu yapabileceğimize dair kimse garanti veremez. Bu nedenle güncel planlamamız sadece Türkiye'ye kadar.

İlk etap hedefimiz Venedik'ti. Normal bir yılda dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçileri eksik olmayan bir şehir. Ancak 2020 normal bir yıl değil. Bu sayede Axor'umuzu şehir merkezinin tam ortasında motokaravanlar için bir park alanına park edebildik ve şehri gezebildik.

Göl şehrinde boş sokaklar.

Güneş batmadan önce ve ertesi sabah erkenden bir gezi yaptık. Sokakların ve kanalların tümünü neredeyse tek kimse olmadan gezmek ve Venedik'i eşsiz kılan tüm ayrıntıları hissetmek mükemmeldi. Aynı zamanda bizi düşünmeye iten kapalı iş yerleri ve restoranlar da gözümüze çarptı.

Venedik, buradan nereye gitmek istediğimize karar vermemiz gereken yerdi. Veya şöyle söyleyelim: Nereye gidebileceğimize. Aslında planımız şu şekildeydi: İtalyayı gezmek ve çizmeden bir feribot ile Yunanistan'a geçmek. Ancak sonrasında Yunanistanın ülkeye giriş tedbirlerini yine katılaştırdığını öğrendik: Bu zamanda yeşil ışık için iyi bir nedene (“essential travel”) ihtiyacınız var. Reddedilme riski bizim için çok yüksekti. Aslını söylemek gerekirse İtalya'nın güneyinde zor durumda kalmaktan daha kötü şeyler var. Ancak planımızın geri kalanını zorlaştırırdı.

Yunanistan yerine Balkanlar.

Böylelikle Balkanlar üzerinden yolculuk yapmaya karar verdik. Bu sırada zaman zaman Avrupa Bölgesinden çıkmamız gerektiği için dönüşte sorunlar olabilirdi. Ancak şu anda İtalya'nın komşusu Slovenya'nın on iki saatlik geçiş yolcuğuna izin vermesi ve Hırvatistan sınırının açık olması önemliydi. Ayrıca: AB üyesi Yunanistan'daki ülkeye giriş kısıtlamalarının uzun süre devam etmesi durumunda Sırbistan ve Bulgaristan üzerinden de Türkiye'ye gidebiliyoruz.

Yol demişken: Hırvat adası Krk'ya olan yolculuğumuz tuhaf hissettirdi. Normalde çok yoğun olan bir turist güzergahında neredeyse tek başımızaydık. Kim bilir, belki bunu daha sık yaşayacağız. Sizi bilgilendireceğiz!

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.