4-Xtremes, 9. Bölüm: Lofoten'den Storebælt'e kadar uzanan bir macera

Standart donanım kapsamında: 4-Xtremes – The World Tour

İskandinavya'da Parforce gezisi.

Fırtınalar, av sezonu, demir cürufundan yollar: Kammermann ailesi Kuzey Norveç'ten Güney İsveç'e uzanan etapta birkaç sürprizle karşılaşıyor!

Vahşi doğa, vahşi hava: Lofoten'de yağmur ve fırtına Kammermann ailesine fotoğraf çekme ve diğer aktiviteler için az zaman bıraktı.

Norveç'in en kuzeyinde bulunan Lofoten'den İsveç'in en güney ucuna kuş uçuşu 1.400 kilometreden fazla mesafe var. Normal bir harita üzerinde neredeyse dimdik bir çizgi çekebilirsiniz. Bu mesafeyi yol üzerinden katettiğinizde elbette "dolaylı yollardan" geçmeniz gerekiyor. Kısacası: Geçtiğimiz haftalarda bir sürü kilometre katettik.

Lofoten'i dört gözle bekliyorduk. Ancak beklentileriniz yüksek olduğunda çoğu zaman olduğu gibi: Hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Birkaç gün boyunca fırtınanın dinmesini bekledik. Köprüler kapanmıştı, biz ise küçük bir limana park etmiştik; adaların üzerinde yaklaşık saatte 120 kilometre hızla esen bir rüzgarın tersine. Yavaş ilerleyebildik ve nispeten daha az rüzgarlı bir yer bulabilmek için gözümüz her zaman hava durumu uygulamalarındaydı.

Vahşi doğa, çok sayıda kampçı.

Lofoten'deki doğa çok vahşi, sarp tepeler suya kadar dik bir şekilde uzanıyor. Bu, çok sayıdaki kampçı için az bir alan bırakıyor; bu nedenle az sayıdaki park alanını birçok araç paylaşmak zorunda kalıyor. Bölge son derece turistik ve buna göre düzenlenmiş. Daha yukarılardaki diğer kesimlerde sahip olunan geniş alanı ve sakinliği adalarda özledik.

Birkaç gün sonra tekrardan karaya yöneldik. Feribottaki üç saatin ardından Bodø şehrine ulaştık ve kıyıdan yolculuk yapmaya devam ettik. Karadaki hava Lofoten'deki havadan kesinlikle daha sıcaktı. Burada da çok sayıda kampçı olmasına rağmen daha iyi dağılmışlardı. Unutulmamalı: Yol çok sayıda fiyorttan ve buzulun yanından geçtiği için görülecek çok şey var.

Kutup dairesinden "tutuklu" olarak geçiş.

Bu güzergahta sıkça kısa feribot mesafeleri katediliyor. Böylelikle kutup dairesini güneye doğru su üzerinden geride bıraktık. Aslında burada bir kaya üzerinde güzel bir anıt var ancak feribotun ön kısmındaki Axor'umuzun sürücü kabininde "mahsur kaldık". Feribotun ön kısmı o kadar doluydu ki maalesef araçtan inemedik ve kutup dairesinden geçme anını yalnızca bir anons ile duyduk.

Yağmursuz evreleri son bahar manzarasını gezmek ve keşfetmek için kullandık. Bu sorunsuz bir şekilde olmadı: Av sezonu başladığı için birkaç avcı bize, yanlışlıkla vurulmaması için Aimée'ye bir ikaz yeleği giydirmemiz için tavsiyede bulundu. Besbelli bu tür kazalar düşündüğümüzden daha sık meydana geliyor.

Etkileyici karşılık: Trondheim'da renkli evler, "Hayalet şehir" Långvinds bruk'ta harap olmuş evler.

Sonbaharda bahar temizliği.

Trondheim, Bodø'nun yaklaşık 700 kilometre güneyinde bulunuyor: Birkaç hafta önce yaptığımız Helsinki ziyaretinden beri ilk büyük şehir. Yaklaşık bin yıllık şehir yağmura rağmen renkli evleriyle çok hoşumuza gitti. Buradan doğuya doğru yol aldık, birkaç saat sonra İsveç sınırını geçtik ve İsveç'in Baltık Denizi kıyısına ulaştık.

Orada bakım çalışmalarını halletmek ve uzun zaman sonra ilk kez kapılar ve camlar açık bir şekilde bir bahar temizliği yapmak için sakin bir yer bulduk. On metrekarelik yaşam alanımıza çoktan alışmıştık. Ancak hava uzun süre boyunca kötü olduğunda bu yaşam alanını temiz tutmak zor oluyor. İçeri ayakkabılarla sürekli kir taşımak kaçınılmaz oluyor. Ayrıca temiz kıyafetler de azalıyor. Bir çamaşır makinemiz var. Ancak çamaşırları yaşam alanımızın içinde astığımızda klostrofobik bir alan oluşuyor.

Kale'de ve kıyıda park: Kammermann ailesi Stockholm ziyaretinden ve Baltık Denizi kıyısında bir gezintiden sonra Kuzey Avrupa maceralarını İsveç'in en güney ucunda sonlandırdı.

"Unutulan yerden" Stockholm'e.

Belki de biliyorsunuzdur: "Unutulan yerleri" seviyoruz. Bu nedenle Baltık Denizi yakınında bulunan "Hayalet şehir" Långvinds bruk bizim için güzel bir sürpriz oldu. Tarihi 16. yüzyıla dayanıyor ve yaklaşık 20 sakini var. En önemlisi ise su gücüyle çalıştırılmış olan eski bir demir tesisinin kalıntılarından oluşuyor olması. Burada demirler eritiliyor ve dövülüyordu. Binaların ve yolların yapımı için mavi-yeşil renkte bir taş olan demir cürufu kullanılıyormuş. Güneşin altında, son bahar ambiyansında kalıntılar arasından geçmek mükemmel bir şeydi.

Bir sonraki durak: Stockholm! Burada, Axor'umuzu genelde şehirler arası otobüslerin durduğu kalenin önüne park ettik. İsveç başkentinin yol ağı etkileyici. Tarihi şehir merkezi birkaç ada üzerinde olduğu için dört şeritli otoyollar, tüneller ve köprülerden oluşuyordu. Bu nedenle büyük şehirde yön bulmak çok kolay oldu.

Kuzey Avrupa'ya elveda.

İsveç'in güney ucuna doğru Tullgarn kraliyet kalesini ziyaret ettik, kıyıdaki ulusal parklarda gezdik ve resim kitaplarından çıkmış kasabaları ziyaret ettik. Burada, güneyde normalde İsveç dendiğinde akla gelen kırmızı renkli ahşap evler kayboluyor ve daha çok ahşap iskeletli evler bulunuyor; bunlar Almanya'da yarı ahşap evler olarak biliniyor.

Böylece Kuzey Avrupa maceramızın yavaşça sonuna geliyoruz. Siz bunu okurken biz Storebælt köprüsünü geçmiş ve Danimarkayı da ardımızda bırakmış oluruz. Her şey planladığımız gibi giderse Yunanistan'a doğru yolculuk yapıyor oluruz. Bununla ilgili daha sonra RoadStars'ta daha fazla bilgi edinebilirsiniz!

4-Xtremes – The World Tour.

Benzersiz bir yolculuk.

Andrea ve Mike Kammermann Axor'ları ile üç yıldır yollarda. "4-Xtremes - The World Tour", iki İsviçrelinin 2020'nin ortalarında çıktıkları ve RoadStars topluluğuyla paylaştıkları yolculuğun sloganı! Güncel kalın ve macera çiftinin gittiği nefes kesici yerlerden hiçbirini kaçırmayın.

"4-Xtremes – The World Tour" serisinin güncel bölümlerini burada bulabilirsiniz.

Güney Amerika'ya geçmeden önceki yolculuğun seyrini burada bulabilirsiniz.