4-Xtremes reloaded: Kammermannowie planują nową przygodę!

Seria: 4-Xtremes – The World Tour

Trzy lata w drodze – bądźcie z nami!

Przez jedenaście miesięcy Andrea i Mike Kammermannowie byli w trasie „4-Xtremes” swoim Axorem i zdawali z niej relacje na RoadStars. Teraz trwa odliczanie do jeszcze większej przygody. Ta para ze Szwajcarii będzie w drodze przez trzy lata – a społeczność RoadStars ponownie weźmie w tym udział! Tutaj oboje zdradzają Wam, jaki jest cel podróży.

Ojczyzna na kółkach: ekspedycyjny Axor w dalszym ciągu służy za dom Mike'a i Andrei Kammermannów.

Nasza ekstremalna podróż skończyła się nie tak dawno. Przez ponad 47 000 kilometrów poprowadziła nas do najzimniejszego zamieszkałego miejsca na Ziemi, na Syberii, a w Iranie zafundowała nam szaleńczy upał. Niezapomniane są również wszystkie ekscytujące spotkania w wielu krajach. Wystarczająco dużo przygód na całe życie? Nie! Znów ciągnie nas na drogę naszym ekspedycyjnym Axorem. I również tym razem chcemy zabrać ze sobą społeczność RoadStars i regularnie zdawać jej relacje!

Gdy w maju wróciliśmy z podróży „4-Xtremes”, wiedzieliśmy tylko, że ciężarówka pozostanie naszym domem i pewnego dnia znów wyruszymy w naprawdę wielką podróż. Najpierw trochę odkrywaliśmy Niemcy; spotkaliśmy się przy tym z przyjaciółmi, którzy również posiadają Axora z zabudową mieszkalną, i pojechaliśmy na „Truck-Grand-Prix” na torze Nürburgring. W Holandii nasz kontener mieszkalny został upiększony przez producenta.

„Po ostatnim razie, kiedy naszymi celami były cztery ekstremalne miejsca, teraz będą to cztery przylądki”.

– Andrea i Mike Kammermannowie

Zmiana opony w Bawarii, zwiedzanie pasma górskiego Eifel i miasta Heidelberg: Kammermannowie wykorzystali czas po wielkiej wyprawie 4-Xtremes na wypad do Niemiec.

Decydujący impuls z Arabii Saudyjskiej.

Po tej wycieczce musieliśmy zastanowić się nad przyszłością – i nad tym, z czego chcemy w najbliższym czasie żyć. Mike znalazł tymczasową pracę, a ja, Andrea, pracowałam od tego czasu na kilku imprezach jako fotograf. W tamtym czasie zatrzymaliśmy się u przyjaciół w pobliżu Zurychu. Tam zabraliśmy się również za planowanie następnej przygody.

Decydujący impuls przyszedł pod koniec września: Arabia Saudyjska zaczęła wydawać wizy turystyczne. Od tego momentu było pewne, że gdy umowa Mike'a skończy się wraz z końcem marca, wyruszamy! Po ostatnim razie, kiedy naszymi celami były cztery ekstremalne miejsca, teraz będą to cztery przylądki. Pomysł ten kusi nas już od dawna.

Trasa nie do przebicia.

Przybliżona trasa: przez Europę Południowo-Wschodnią przemierzymy Turcję i Iran. Promem przedostaniemy się do Omanu, a stamtąd przez Półwysep Arabski aż na jordański brzeg Morza Martwego. Następnie promem przeprawimy się do Egiptu, aby przejechać wschodnim wybrzeżem Afryki aż do Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki.

Z Afryki Południowej obierzemy kurs na Amerykę Południową. Tam naszym celem jest południowy kraniec – przylądek Horn. Okrężnymi drogami, do których zaliczają się Transamazonika i Autostrada Interoceaniczna, przemierzymy kontynent amerykański, aż do Prudhoe Bay na Alasce, na północnym krańcu. Na Alasce nasz Axor znów zostanie załadowany na statek płynący w kierunku Rosji. Stamtąd przejedziemy przez Azję Centralną do Europy, aby w końcu – prawdopodobnie w marcu 2023 r. – dotrzeć do Przylądka Północnego w Norwegii.

„Jesteśmy zatem bardzo dobrze przygotowani i już teraz ogromnie się cieszymy na tę podróż!”

– Andrea i Mike Kammermannowie

Planowanie podróży nad Jeziorem Zuryskim.

Od niedawna mieszkamy na placu kempingowym nad Jeziorem Zuryskim. Mike pracuje zaledwie dziesięć minut drogi stąd. Dzięki temu mamy dużo czasu na planowanie – a zaplanować trzeba wiele: wyszukać najważniejsze atrakcje krajów, do których będziemy podróżować, złożyć wnioski o wizę i międzynarodowy dokument celny Carnet de Passage, powtórzyć szczepienia, wyrobić świadectwo zdrowia dla Aimée. Sprzedaliśmy już nasz motocykl, ponieważ zbyt rzadko z niego korzystaliśmy. W jego miejsce być może weźmiemy rowery.

Czeka jeszcze kilka zmian w ciężarówce. W lutym będzie nowe lakierowanie, abyśmy mogli rozpocząć projekt ze świeżym designem. Latem Mike dokonał już kilku dostosowań w przestrzeni schowkowej. I choć nie mamy nie wiadomo ile rzeczy, jeszcze raz zrobiliśmy porządki i redukcję. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani i ogromnie się już cieszymy na wyjazd i ponowną sposobność do zdawania Wam relacji tutaj na RoadStars!