4-Xtreme – Μέρος 14: Το τέλος της χρονιάς ήταν πλούσιο σε γεγονότα για τον Mike και την Andrea

Σειρά: 4-Xtremes – The World Tour

Ανώμαλη εκκίνηση τη νέα χρονιά.

Πρωτοχρονιάτικα πυροτεχνήματα, λακκούβες, αυστηροί συνοριοφύλακες: ανάμεσα στην Αδριατική και τη Μαύρη Θάλασσα, οι Kammermann αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες. Με μια σημαντική εξαίρεση.

Στους δρόμους του Μαυροβουνίου: Οι Kammermann διέσχισαν βιαστικά αυτή τη μικρή χώρα των Νοτίων Βαλκανίων.

Όποιος ταξιδεύει πολύ καιρό, κάποια στιγμή συναντά και χώρες τις οποίες για κάποιο λόγο δεν επιτρέπεται να επισκεφθεί. Αυτό είχε πει κάποτε ένας φίλος μας. Όπως φαίνεται, ήμασταν αρχάριοι. Ωστόσο, υπάρχει μία χώρα, στα σύνορα της οποίας σταθήκαμε άτυχοι για δεύτερη φορά. Ποια είναι; Θα σας την αποκαλύψουμε λίγο παρακάτω.

Στο τέλος του προηγούμενου χρόνου, περάσαμε πολλές εβδομάδες στην Κροατία. Καθημερινά κάναμε μόνο μικρές αποστάσεις και στη διαδρομή συναντούσαμε πολλά χωριά, που είχαν ερημώσει στη διάρκεια του πολέμου τη δεκαετία του 90. Ευτυχώς, όμως, στην Κροατία, υπάρχουν και πολλά μέρη, που δεν θυμίζουν αυτά τα σκοτεινά χρόνια. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το Μοναστήρι του Βίσοβακ, το οποίο βρίσκεται κοντά στην παραλιακή πόλη Σίμπενικ, σε ένα πολύ μικρό νησί στο Εθνικό Πάρκο Krka.

Υποχρεωτικό διάλειμμα στο Σπλιτ.

Στο Σπλιτ, κάναμε και πάλιυποχρεωτικό διάλειμμα! Ένας πλαϊνός προβολέας του Axor «παρέδωσε πνεύμα» – και το ανταλλακτικό που παραγγείλαμε στην Ελβετία έμεινε πολλές μέρες στο τελωνείο. Επειδή, λόγω του συννεφιασμένου καιρού, δεν μπορούσαμε να βασιστούμε στον ηλιακό συσσωρευτή μας, πήγαμε σε ένα οργανωμένο κάμπινγκ με διασφαλισμένη ηλεκτρική τροφοδοσία και αξιοποιήσαμε τον χρόνο μας εκεί για τον περαιτέρω σχεδιασμό του ταξιδιού μας. Επίσης, επισκεφτήκαμε την εντυπωσιακή παλιά πόλη του Σπλιτ. Όταν, τελικά, παραλάβαμε το πακέτο με τον προβολέα, χαρήκαμε πολύ.

Με γεμάτες τις μπαταρίες και τα δοχεία νερού, συνεχίσαμε κατά μήκος της ακτής με κατεύθυνση νοτιοανατολικά. Λίγο πριν το Ντουμπρόβνικ, περνάς για λίγα χιλιόμετρα από ένα τμήμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, που φτάνει έως την Αδριατική. Κανονικά, μετά από λίγα λεπτά, μπαίνεις ξανά στην Κροατία. Αυτή τη φορά, κολλήσαμε σε μποτιλιάρισμα για δύο ώρες, καθώς είχε πολλή κίνηση λόγω αργίας. Φάγαμε σνακ μέσα στην καμπίνα και απολαύσαμε τον ήλιο που μας ζέσταινε πίσω από το παρμπρίζ.

«Χαμένα μέρη» κοντά στο Ντουμπρόβνικ.

Μόλις φτάσαμε στο Ντουμπρόβνικ, παρατηρήσαμε ότι η Aimée δεν ήταν καλά. Όλη τη νύχτα έπρεπε να τη βγάζουμε έξω σχεδόν κάθε μία ώρα, γιατί είχε διάρροια. Μήπως η ζέστη στο μποτιλιάρισμα ήταν υπερβολική για την γριούλα μας; Την επόμενη μέρα, η κατάσταση της Aimée δεν είχε βελτιωθεί. Έτσι, επισκέφτηκα – εγώ, η Andrea – μόνη μου το ιστορικό κέντρο του Ντουμπρόβνικ. Η βόλτα σε αυτή την υπέροχη πόλη ένα κυριακάτικο πρωινό του Δεκεμβρίου χωρίς καθόλου τουρίστες, ήταν μια εκπληκτική εμπειρία.

Νότια του Ντουμπρόβνικ, ικανοποιήσαμε το πάθος που έχουμε για «χαμένα μέρη». Ανακαλύψαμε εγκαταλελειμμένα ξενοδοχεία από τα χρόνια της Γιουγκοσλαβίας: τρία κτήρια από μπετόν και στη μέση ένα, το οποίο ήταν κάποτε πολύ όμορφο και τα σημάδια του πολέμου στην πρόσοψη αποπνέουν γοητεία, ακόμη και σήμερα.

Περιπλάνηση στην Κροατία: Οι παλιές πόλεις του Ντουμπρόβνικ και του Σπλιτ αξίζουν από μόνες τους μια επίσκεψη μέσα στον γκρίζο Δεκέμβριο.

Ηρεμία στα βουνά.

Ευτυχώς σήμερα, στην Κροατία, πέφτουν μόνο πυροτεχνήματα και μάλιστα, μέρες πριν την Πρωτοχρονιά. Επειδή αυτό προκαλεί στρες στην Aimée, περάσαμε μερικές νύχτες στα βουνά πίσω από το Ντουμπρόβνικ. Εδώ, όλα ήταν ήσυχα και επιτέλους ο σκύλος μας μπόρεσε να χαλαρώσει.

Από τα νότια της Κροατίας, μέσα από το Μαυροβούνιο και την Αλβανία, ο δρόμος οδηγεί στην Ελλάδα. Ωστόσο, εκείνο το διάστημα, τα σύνορα της Αλβανίας προς την Ελλάδα ήταν κλειστά για τουρίστες. Έτσι αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε προς την Τουρκία, μέσω Μαυροβουνίου, Σερβίας και Βουλγαρίας. Στο Μαυροβούνιο ο καιρός ήταν πολύ άσχημος και στα βουνά είχε πολύ χιόνι. Έτσι, κατευθυνθήκαμε χωρίς στάση προς τα σύνορα για τη Σερβία, διανυκτερεύσαμε σε ένα πάρκινγκ και το πρωί ετοιμαστήκαμε για την είσοδό μας στη χώρα.

Υλικές ζημιές στη Σερβία.

Δυστυχώς, οι συνοριοφύλακες ήταν πολύ αυστηροί. Έλεγξαν κάθε συρτάρι, κάθε μπαχαρικό, κάθε φάρμακο,και ανοίξανε ακόμη και τα καπάκια των καλωδιώσεων. Οι υπάλληλοι μας κάνανε συνέχεια, ξεχωριστά στον καθέναν, τις ίδιες ερωτήσεις για ναρκωτικά. Γι' αυτό γινόταν όλο αυτό! Δείξαμε και εξηγήσαμε πρόθυμα τα πάντα και, μετά από δύο ώρες, μας άφησαν ήσυχους.

Απέμεναν δέκα ώρες, για να διασχίσουμε περίπου 350 χιλιόμετρα έως τα βουλγαρικά σύνορα. Εάν κάναμε περισσότερη ώρα, θα χρειαζόμασταν αρνητικά τεστ κορωνοϊού. Έως τον επόμενο αυτοκινητόδρομο, έπρεπε να διασχίσουμε αρκετούς δρόμους, που ήταν αρκετά φαρδιοί για να περάσουν δίπλα-δίπλα δύο φορτηγά. Και τότε, να μια λακκούβα στον δρόμο μας, και μπαμ, πέφτουμε μέσα. Ευτυχώς, μας κόστισε μόνο έναν εξωτερικό καθρέφτη. Λογικό είναι, μετά από τόσα χιλιόμετρα χωρίς ατυχήματα, να συμβεί κάτι.

Κάτι περισσότερο από μια λύση ανάγκης: Στη Βουλγαρία, η οποία αρχικά δεν ήταν καν στη διαδρομή του ταξιδιού τους, οι Kammermann ανακάλυψαν εκπληκτικά μοναστήρια και απομονωμένες παραλίες.

Απογοήτευση στα σύνορα.

Στη Βουλγαρία συνεχίσαμε να κινούμαστε νότια, επισκεφτήκαμε τα εκπληκτικά μοναστήρια στη Ρίλα και το Μπάτσκοβο – και τελικά φτάσαμε στα σύνορα με την Τουρκία. Ίσως θυμάστε ότι στο τελευταίο ταξίδι μας, είχαν αρνηθεί την επανείσοδο στον Mike. Ωστόσο, ανυπομονούσαμε να χαρούμε τη ζέστη και να ανακαλύψουμε νέα μέρη. Επιπλέον, από το Τουρκικό Προξενείο στην Ελβετία μας είχαν διαβεβαιώσει ότι εκείνη η απαγόρευση εισόδου στη χώρα ίσχυε μόνο έως τον Ιούλιο του 2020.

Μάλλον καταλάβατε τι συνέβη. Ακριβώς -  μας απαγόρευσαν ξανά την είσοδο. Ο υπάλληλος στα σύνορα επέμενε, ότι η απαγόρευση ισχύει μέχρι τον επόμενο Ιούλιο. Δεν είχαμε άλλη επιλογή, από το να γυρίσουμε πίσω. Επικοινωνήσαμε αμέσως με τα Τουρκικά Προξενεία στη Σόφια, την πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, και στην Ελβετία, καθώς και με την Υπηρεσία Αλλοδαπών στην Άγκυρα. Μέχρι τώρα, δεν έχουμε λάβει απάντηση.

Για τον λόγο αυτό, αυτή η ανταπόκριση έρχεται από τις ακτές της Βουλγαρίας στη Μαύρη Θάλασσα. Ελπίζουμε σε μια θετική απάντηση των αρχών και επισκεπτόμαστε παραλίες. Δεν ήταν αυτό το σχέδιο, αλλά λίγες ημέρες ξεκούρασης με βόλτες στην παραλία δεν είναι και τόσο κακό.

Ένα ταξίδι χωρίς προηγούμενο.

Η Andrea και ο Mike Kammermann ταξιδεύουν με το Axor τους εδώ και τρία χρόνια. «4-Xtremes – The World Tour» είναι το σύνθημα του ταξιδιού που ξεκίνησαν οι δύο Ελβετοί στα μέσα του 2020 – και το οποίο θα μοιραστούν με την κοινότητα του RoadStars! Μείνετε συντονισμένοι και μη χάσετε κανέναν από τους συναρπαστικούς προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει το περιπετειώδες ζευγάρι.

Θα βρείτε τα τρέχοντα επεισόδια της σειράς «4-Xtremes – The World Tour» εδώ.

Θα μάθετε περισσότερα για την πορεία του ταξιδιού πριν τον διάπλου προς τη Νότια Αμερική εδώ.