4-Xtremes – část 50: S velkou jistotou do hor

Seriál: 4-Xtremes – The World Tour

Rozloučení s Gran Canaria.

Andrea a Mike využili šanci podniknout poslední výlety na třetím největším ostrově z Kanárských ostrovů. Axor je znovu dovezl na úžasná místa, od pobřeží až do hor.

Na cestě do údolí Guayadeque.

Tentokrát pro vás máme opravdu velkou spoustu zážitků z jízdy. Než opustíme Kanárské ostrovy, chtěli jsme projet ještě pár silnic, které nejsou tak úplně určeny pro nákladní automobily – to, co nás na ostrově Gran Canaria zajímá především, je hlavně v horách. A tam nejsou vybudované tak dobré silnice jako dole na pobřeží.

Nejdříve se vydáme do nádherného zeleného údolí Guayadeque. Pěší turistikou se tady dají strávit celé hodiny. Navštívili jsme různá jeskynní obydlí, v některých ještě skutečně bydlí celé rodiny. Než se vydáme zpátky do hor, chceme ještě navštívit malou přístavní vesničku Puerto de Mogán. Skvělé místo na doplnění zásob.

Pěší turistice se tu můžete věnovat celé hodiny.

Na hory vyrážíme dobře zásobeni.

Napřed jsme si to namířili k přehradě a zcela prozaicky se utábořili na místě, které nám poskytla obec. Na ostrově je takových míst několik, stačí se pouze přihlásit a přes portál si rezervovat stání.

Dokážeme to ocenit, protože takhle můžeme přenocovat v národním parku. Strávili jsme zde pár dní, abychom na horských kolech a na kajaku prozkoumali okolí.

Kaple vytesaná přímo ve skále.

Po tolika zážitcích v přírodě jsme se vydali do malé vesničky v horách s velmi mimořádnou kaplí. Kaple „Ermita de la Cuevita“ byla vytesána do kamene pravděpodobně roku 1865. Vytesán je také oltář i kazatelna.

Další úsek cesty, to byla kapitola sama o sobě. Jak již bylo řečeno na začátku, silnice v horách jsou úzké, ale nejen to: na rozdíl od vesniček zde neexistují žádné výstražné značky ohledně omezení délky a výšky vozidla. Takže musíme chtě nechtě jet podle vlastního odhadu. Na začátku je cesta úzká, na Kanárských ostrovech nic nového. Vede nás velmi idylicky soutěskami, dokonce s pěkným výhledem na Roque Nublo.

Skloňte hlavu!

Následuje tunel vytesaný ve skále. Chceme se ujistit, že kabinu nepoškodí nějaký vyčnívající skalní výčnělek, a tak jeden z nás jde pěšky před Axorem jako průzkumník. Nakonec ale nemáme nikde žádný problém.

Na naší cestě musíme zvládnout bezpočet serpentin. Čas od času potkáváme protijedoucí auta, jejichž řidiči na nás ohromeně zírají. V polovině cesty stojí na okraji silnice značka „carretera peligrosa – circule con precaución“ (nebezpečná silnice – jeďte opatrně). Poslední možnost na otočení jsme minuli již před několika kilometry, a jak bychom zvládli jet na zpátečku již beztak úzkými serpentinami...? Takže musíme pokračovat v cestě. Pořád si říkáme: „Může to být ještě horší!?“

Nijak zvlášť, s výjimkou pár úzkých míst mezi skálou a svodidlem, kde nám nezbývá příliš mnoho prostoru. Silnice jako stvořená pro náš malý Axor.

S rizikem do hor: Varovné dopravní značky zde neexistují.

Objížďka vede také do cíle.

Poslední překážkou je vesnice, na což jsme si při této cestě již zvykli. Hlavní silnice prochází středem obce a dopravní značka informuje o omezení délky na sedm metrů. Náš Axor je delší, proto hledáme vhodnou cestu vedlejšími uličkami, až se nakonec dostáváme na velkou pobřežní silnici bez škrábanců nebo promáčklin. Odtud jedeme zcela uvolněně na tempomat až do Las Palmas. Naše poslední zastávka, než se trajektem vypravíme zpět na pevninu. Přicházíme tam o půlnoci a tak vyrážíme na nejbližší místo pro stání.

Bude to pestré.

Ráno nás překvapil čilý ruch na návsi. Lidé, koně, kočáry, téměř všichni v krojích. Říkají nám, že se dnes koná „Romería“. Pouť, při které se socha svatého v pestrém hávu přenáší od jednoho kostela k druhému. Štěstí, že jsme ve vesnici právě v tento den! Taková příležitost je přímo lahůdkou pro fotografa. Skvělý závěr naší cesty po Španělsku! Naším dalším cílem je Portugalsko.

Šťastná náhoda: Můžeme zúčastnit poutě „Romería“.

Máte nějaké tipy na místa, která bychom měli po cestě navštívit? Nebo třeba i na nějakou pěknou trasu?

Tak trochu jiná cesta.

Andrea a Mike Kammermannovi jsou se svým Axorem na cestách již tři roky. „4-Xtremes – The World Tour“. To je motto cesty, na kterou se vydala tato švýcarská dvojice v polovině roku 2020 a kterou sdílí společně s komunitou RoadStars! Sledujte aktuální informace a nenechte si ujít žádnou z dechberoucích destinací, které chce tento pár dobrodruhů navštívit.

Aktuální díly seriálu „4-Xtremes – The World Tour" najdete zde.

Průběh cesty před přejezdem do Jižní Ameriky najdete zde.