4-Xtremes – osa 19: Esteitä Adrianmeren ylityksessä

Sarja: 4-Xtremes – The World Tour

Laiva ohoi!

Viimeisin etappi vaati Andrealta ja Mikeilta ennen kaikkea kärsivällisyyttä. Millä heidät palkitaan siitä? Lukekaa itse!

Yöpymispaikka näköalalla koronatestin jälkeen: Vähän ennen Kreikasta poistumistaan Andrea ja Mike löysivät taas kerran kauniin paikan.

Viime kerralla kerroimme kolmesta koronatestistä ja viikosta karanteenissa, jotka erottavat meidät seuraavasta kohteesta. Sen jälkeen läpäisimme yhden testeistä ja pääsimme välietappiin. Buongiorno Italiasta!

Kuinka pääsimme tänne? Ajoimme Kreikassa aivan pohjoiseen – ja teimme retken akveduktin raunioille lähellä antiikinaikaista Nikopolisin kaupunkia. Nämä ovat kumpikin jäänteitä Rooman historiasta. Ioanninan kaupungissa kävimme lopulta ensimmäisessä testissä.

Roomalaisia raunioita Adrianmeren molemmilla puolilla – ja niiden välissä onnistunut ylitys.

Lautta kulkee. Ehkä.

Tulosten oli määrä valmistua vasta seuraavana päivänä iltapäivällä, joten leiriydyimme kaupungin yläpuolelle. Yllättäen lähes 500 metrin korkeudella oli lämpimämpää kuin meren rannalla. Kun olimme saaneet tuloksen – negatiivinen! – ajoimme Igoumenitsaan, josta lauttamme oli tarkoitus lähteä yöllä.

Täynnä odotusta ostimme jäätelöt – ja saimme yhtäkkiä mykistävän sähköpostin: lakko Kreikan puolella, lautta peruttu, korvaava lähtee seuraavana päivänä. Mahdollisesti. Tämäpä hienoa! Periaatteessa viivästyksellä ei ole meille väliä, mutta testit eivät ole enää välttämättä voimassa tuolloin. Ne saavat olla enintään 48 tuntia vanhoja. Rouva tiskillä ei pystynyt auttamaan, joten voimme vain odottaa.

Matkalla aukon täytteenä.

Vietettyämme yhden yön lähellä satamaa saimme kaivatun tiedon: lautta lähtee matkaan. Koska Axorimme kaltaiset autot ovat paljon lyhyempiä kuin monet rahtia kuljettavat kuorma-autot, niitä käytetään aukkojen täytteenä. Niinpä saamme ajaa laivaan vähän ennen keskiyötä viimeisten joukossa.

Vietimme rikkonaisen yön hytissä ja saavuimme Brindisin satamaan kello 8. Rajavartijat vilkaisivat vain lyhyesti rakennetta eivätkä pyytäneet mitään asiakirjoja. Kuten sanottu: Buongiorno Italia!

Täällä meidän on nyt ylitettävä ”saapas” voidaksemme jatkaa matkaa. Mutta meillä ei ole kiire ja olemme varovaisia seuraavan kohteen paljastamisen kanssa. Tiedättehän: edessä on vielä kaksi testiä ja viikon karanteeni. Pitäkää meille peukkuja!

Tämä matka etsii vertaistaan.

Andrea ja Mike Kammermann ovat Axorillaan matkalla kolme vuotta. ”4-Xtremes – The World Tour” on motto matkalle, jolle sveitsiläiset lähtivät vuoden 2020 puolivälissä ja jonka he jakavat RoadStars-yhteisön kanssa! Pysy ajan tasalla äläkä jää paitsi tämän seikkailulle lähteneen parin henkeäsalpaavista kohteista.

"4-Xtremes – The World Tour" -sarjan uusimmat osat löydätte täältä.

Matkan kulun ennen siirtymistä Etelä-Amerikkaan löydätte täältä.