4-Xtremes – 16ο μέρος: Πολιτιστικά μνημεία και ερείπια στην Ελλάδα

Σειρά: 4-Xtremes – The World Tour

Μόνοι στο Αιγαίο.

Επόμενος σταθμός: Η Andrea και ο Mike εξερευνούν την (ήπια) χειμερινή Ελλάδα με το Axor. Με αρνητικά τεστ κορωνοϊού στις αποσκευές τους και μακριά από πολυσύχναστους δρόμους.

Σχεδιασμός του ταξιδιού με ψυχρή λογική: Τα αρνητικά τεστ κορωνοϊού από τη Βουλγαρία χρησίμευσαν στους Kammermann ως εισιτήρια για την Ελλάδα.

Ενώ σε πολλές περιοχές της Ευρώπης οι ουρανοί είναι συννεφιασμένοι και επικρατούν θερμοκρασίες υπό το μηδέν, σας πληροφορούμε ότι εδώ έχουμε ηλιοφάνεια και 17 βαθμούς Κελσίου. Πού θα μπορούσε να έχει τέτοιον καιρό αυτήν την εποχή του χρόνου; Στην Ελλάδα! Αφού δεν μπορέσαμε τελικά να ταξιδέψουμε στην Τουρκία, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τη χώρα στο νοτιοανατολικό τμήμα της Ευρώπης απευθείας από τη Βουλγαρία.

Προϋπόθεση ήταν να έχουμε πρόσφατα, αρνητικά τεστ κορωνοϊού. Γι' αυτό πήγαμε στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, τη Σόφια, και επισκεφτήκαμε ένα μεγάλο νοσοκομείο. Στις 24 ώρες που έπρεπε να περιμένουμε για τα αποτελέσματα, κατασκηνώσαμε κάπου στα περίχωρα της πόλης. Παλιότερα κουραζόμασταν, για να βρίσκουμε παντού ωραία μέρη να διανυκτερεύσουμε. Σήμερα, ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Όπως, για παράδειγμα, όταν κινείσαι στην περιφέρεια μιας μεγαλούπολης, όπως η Σόφια, με κακοκαιρία. Τότε, το καλύτερο που έχεις να κανείς είναι να σταθμεύσεις σε κάποιο σημείο που επιτρέπεται και είναι λίγο-πολύ υποφερτό.

Χιονισμένα μονοπάτια και στενά δρομάκια σε χωριά οδηγούν στην παγκόσμια κληρονομιά: δεν συναρπάζουν μόνο τα μοναστήρια των Μετεώρων, αλλά και η διαδρομή προς αυτά.

Η διέλευση των συνόρων είναι καλύτερη το πρωί!

Την επόμενη ημέρα βγήκαν τα αποτελέσματα των τεστ: αρνητικά! Μόλις πήραμε το επίσημο, σφραγισμένο έγγραφο στα χέρια μας, ξεκινήσαμε για τα μοναδικά σύνορα με την Ελλάδα που ήταν εκείνη τη στιγμή ανοιχτά για τους τουρίστες στην πόλη της Κούλατα. Επειδή πότε δεν ξέρεις πόσο θα διαρκέσει η διέλευση των συνόρων ή τι σε περιμένει, προτιμούμε να το κάνουμε νωρίς το πρωί. Έτσι διανυκτερεύσαμε για άλλη μια φορά λίγο πριν τα σύνορα.

Πολλοί άλλοι ταξιδιώτες μας είχαν δώσει τη συμβουλή να επισκεφτούμε τις θερμές πηγές του Rupite που ήταν κοντά. Περάσαμε το απόγευμα μέσα σε όμορφες, σκαμμένες στο έδαφος πισίνες με νερά σε διαφορετικές θερμοκρασίες, μέχρι που "μουλιάσαμε". Τι πολυτέλεια! Το επόμενο πρωί, γεμίσαμε τη δεξαμενή νερού και το ρεζερβουάρ μας και φάγαμε κάτι. Με γεμάτο στομάχι, είσαι πάντα πιο ήρεμος.

Με την άδεια στα χέρια!

Ωστόσο, μια νευρικότητα την είχαμε. Σε κάποιους φίλους Ελβετούς, που ταξιδεύουν επίσης με φορτηγό, τους αρνήθηκαν την είσοδο στην Ελλάδα, παρόλο που πληρούσαν όλες τις προϋποθέσεις. Όμως, όλα κύλησαν πολύ εύκολα και καλά. Χρειάστηκε μόνο να κάνουμε ένα γρήγορο τεστ Covid-19, που βγήκε επίσης αρνητικό – έτσι, μας επιτράπηκε η είσοδος στη χώρα.

Στην Ελλάδα ισχύει απαγορευτικό από τον Νοέμβριο. Επιτρέπεται η κυκλοφορία σε συγκεκριμένη ακτίνα, μόνο με άδεια και για σημαντικό λόγο. Γι' αυτό, οι μεγάλοι δρόμοι είναι άδειοι και τα περισσότερα χωριά τρομακτικά ήσυχα. Μετακινούμαστε μόνο πολύ στοχευμένα και πριν πάμε για ψώνια σκεφτόμαστε, εάν τα έχουμε πραγματικά ανάγκη. Έχουμε πάντα μαζί μας το χαρτί της άδειας, καθώς υπάρχει συνήθως αστυνομία, ειδικά στους οδικούς κόμβους.

Μικρότεροι δρόμοι, περισσότερες εμπειρίες!

Ουσιαστικά όλα τα αξιοθέατα, όπως η Ακρόπολη ή οι Δελφοί, είναι προς το παρόν κλειστά. Όπως και τα Μετέωρα. Ωστόσο, μπορεί κανείς να θαυμάσει εξωτερικά τους 20 και πλέον χώρους. Βρίσκονται στο κέντρο της ηπειρωτικής Ελλάδας και ακόμη και η διαδρομή μέχρι εκεί ήταν περιπετειώδης. Περάσαμε από επαρχιακούς δρόμους, χιονισμένα μονοπάτια και χωριά, όπου ο Mike χρειάστηκε να μανουβράρει με μεγάλη ακρίβεια το Axor μας ανάμεσα σε μπαλκόνια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.

Παρόλ' αυτά, τα ίδια τα Μετέωρα ήταν το αποκορύφωμα ολόκληρης της περιήγησης. Χτίστηκαν πριν από εκατοντάδες χρόνια πάνω σε βράχους από ψαμμίτη μεγαλύτερου ή μικρότερου ύψους. Εντυπωσιακό θέαμα – και καθόλου τυχαίο που αποτελούν μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Επιπλέον, όπως σε πολλά σημεία του ταξιδιού, έτσι κι εδώ είχαμε την τύχη να είμαστε μόνοι μας.

Στη Μαύρη Θάλασσα και στα περίχωρα της Σόφια – τελευταίες εντυπώσεις από τη Βουλγαρία.

Αποφεύγοντας τους υπό κατάρρευση δρόμους!

Το ίδιο ισχύει και για ένα άλλο μέρος που βρίσκεται πιο βορειοανατολικά, στη χερσόνησο της Σιθωνίας. Μια ειδοποιός διαφορά με τα μοναστήρια είναι ότι το συγκεκριμένο μέρος δεν θα προσέλκυε επισκέπτες, ακόμη και σε "φυσιολογικούς" καιρούς. Ξεκάθαρα, είχαμε ανακαλύψει, για ακόμη μια φορά, ένα "μέρος-φάντασμα"! Μια τεράστια έκταση, στην οποία τη δεκαετία του ογδόντα είχε ξεκινήσει η κατασκευή ενός οικισμού, που, όμως, σταμάτησε λόγω πολεοδομικών προβλημάτων.

Γι' αυτόν τον λόγο, υπάρχουν μόνο δρόμοι και η βασική υποδομή για ρεύμα και νερό – και όλα σταδιακά καταρρέουν. Η έκταση χρησιμοποιείται μόνο από μερικούς βοσκούς για τα κατσίκια τους. Διασχίσαμε έναν δρόμο μέχρι το τέλος του, προσέχοντας πάρα πολύ, ώστε να αποφύγουμε τα υπό κατάρρευση και σπασμένα τμήματα.

Έχοντας το νου μας για υποψήφιους προορισμούς!

Περάσαμε λίγες μέρες στην περιοχή, περπατήσαμε στον λαβύρινθο από εγκαταλελειμμένους δρόμους και εξερευνήσαμε την κοντινή ακτή. Για τον σκύλο μας, την Aimée, ορισμένα σημεία ήταν πολύ δύσβατα. Ο Mike χρειάστηκε να τη μεταφέρει στα χέρια πάνω από μεγάλους γκρεμούς. Ευτυχώς, του έχει πολλή εμπιστοσύνη και παρέμεινε ήρεμη.

Τις ερχόμενες εβδομάδες, που πολλά αξιοθέατα θα εξακολουθούν να είναι κλειστά, θέλουμε να εξερευνήσουμε κυρίως τα παράλια και τη φύση της Ελλάδας. Επόμενος προορισμός μας είναι η χερσόνησος της Πελοποννήσου. Εκεί υπάρχουν πολλά μέρη για να εξερευνήσουμε – και μπορούμε να συνεχίσουμε ανάλογα με τις επιλογές που θα προκύψουν στη διάρκεια του ταξιδιού. Από την Ελλάδα έχουμε πολλές επιλογές για να συνεχίσουμε με φέρι μποτ. Ίσως να ξέρω περισσότερα την επόμενη φορά.

Ένα ταξίδι χωρίς προηγούμενο.

Η Andrea και ο Mike Kammermann ταξιδεύουν με το Axor τους εδώ και τρία χρόνια. «4-Xtremes – The World Tour» είναι το σύνθημα του ταξιδιού που ξεκίνησαν οι δύο Ελβετοί στα μέσα του 2020 – και το οποίο θα μοιραστούν με την κοινότητα του RoadStars! Μείνετε συντονισμένοι και μη χάσετε κανέναν από τους συναρπαστικούς προορισμούς στους οποίους ταξιδεύει το περιπετειώδες ζευγάρι.

Θα βρείτε τα τρέχοντα επεισόδια της σειράς «4-Xtremes – The World Tour» εδώ.

Θα μάθετε περισσότερα για την πορεία του ταξιδιού πριν τον διάπλου προς τη Νότια Αμερική εδώ.